Bilder på ismete pulka! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bilder på ismete pulka!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Med trickskidor antar jag att ni menar typ Blades! Skidor som är längre än miniskidor men kortare än vanliga slalomskidor samt att dessa blades är lite bredare än slalomskidor men smalare än miniskidor!! Alltså ett mellanting Härliga att åka på iaf och borde kunna funka bra på en ismete pulka!!
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

ta ett par gamla slalomskidor år kapa till önskad längd, krångla inte till det......
      Stizo, du kommer aldrig märka ngn viktskillnad. Häll bort en liter vatten eller två så har ud kompenserat bort lite vikt.....om du vill!
      Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
      Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
      Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Du borde sätta över hälften av spöna till andra sidan, kommer garanterat att välta annars, det gjorde min iallafall. Speciellt när det var snö på isen o pulkan halkade runt i fotspåren efter en, blev tokförbannad till sist!!

1. ju bredare och längre pulkan är ju stabilare blir den, alltså så breda skidor som möjligt!! Jag kör nu med en vanlig pulka, köpte den längsta och bredaste jag hittade i affärerna.
        2. håll ner höjden så mycket som möjligt, den kommer garanterat att slingra sig som en ål när du går och välta hela tiden annars
        3. jämvikt både i sidled men även framåt/bakåt. Fisken i mitten och sen ryggsäcken bakerst, fram sätter jag väskan med fiskeprylarna och sen spöna på sidorna av pulkan.

Har byggt en ny pulka i år av en "vanlig" pulka på vilken jag fäst en stor plastlåda som kommer från ett slakteri. Jag har borrat 2 små hål i botten på lådan så att ev vatten rinner ut.

Kommentera

Grymt seriös pulka är min åsikt!
          Som alla andra säger så är skidorna för smala om det är mycke snö.
          Vår pulka vi hade i vintras körde vi med sådana skidor och det var skit!
          Vi satte dit miniskidor nu och det funkade bra förra helgen när vi var ute.
          Men, det är möjligt att det blir problem senare men det får tiden utvisa.
          Ola

Kommentera

Det är bra jämvikt på pulkan

Jag har bra vikt på båda sidorna om pulkan då isbillen ligger på den ena sidan och borren på den andra, betes hinken har jag längst bak. Jag är medveten om att skidorna är i det smalaste laget men jag hade inte några andra just nu, blir det så att den sjunker för mycket i snön får jag byta dom till ett par bredare. Annars är jag nöjd med pulkan. Locket gör att det jag förvarar i inte blir blött och så har jag tre olika hinkar i den för att kunna hålla ännu bättre ordning på sakerna.

Kommentera

Ursprungligen postat av Spinnmaster
              Tänkte dela med mig av lite bilder på min pulka, ligger under utrustning.
              Skicka gärna en komentar!

Måste bara fraga var du har bildern på din pulkar hittar den inte

Kommentera

samma här, ingen bild!
                Brottar fett...

Kommentera

tråden är ju ca två år... det kan ju vara orsaken till bildproblemet. den är borttagen mao.
                  http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Ursprungligen postat av trashmasta
                    tråden är ju ca två år... det kan ju vara orsaken till bildproblemet. den är borttagen mao.
                    Då skulle det ju nästan vara lönt att radera hela tråden. Inte stor mening med en tråd om en ispulka på en bild när bildern inte finns längre

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
                    9 svar
                    346 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Josun, 2025-09-28, 18:54
                    8 svar
                    239 visningar
                    0 gillar