Ska köpa en isborr men vet ej vilken jag skall ha. De har Moraspiralen på Jula för 399kr grymt prisvärt tycker jag. Frågan är bara vilka storlekar som finns nån som vet. Eller nån som kan ge tips på andra borrar.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Isborr Jula
Collapse
X
-
Då bör du väl ha 150 mm tycker jag. Rantanen är bra men dyr + att man måste lämna in kronan för slipning. Normark Lazer är lite billigare och till den kan du ha lösa skär med dig om olyckan skulle vara framme. Mora har jag ingen erfarenhet av.... Tycker du att 130 mm räcker så har jag en Lazer till salu. PM:a mig om du är intresserad av den.12 hours
1,440 casts
2 followers
1 strike
DAMN!, I hope it's this good again tomorrow.
Kommentera
-
Linålen
Min erfarenhet är att det är värt pengarna på sikt att köpa en bra borr. Min moraspiral 150 dumpas första isturen i år. Lazern 200 är bättre, snabbare, lättare, vassare m.m. Kostade 800:-.Ursprungligen postat av BlohmSka köpa en isborr men vet ej vilken jag skall ha. De har Moraspiralen på Jula för 399kr grymt prisvärt tycker jag. Frågan är bara vilka storlekar som finns nån som vet. Eller nån som kan ge tips på andra borrar.
Kommentera
-
Vet inte vilken moraspiral det är. Framgår inte så mycket av texten, men det verkar riktigt billigt. Frågan är bara om det finns i diameter 150 eller större. Men om den inte är bra så är det kanske att kasta pengarna i sjön.
Kommentera
-
Mjo, släng hellre pengarna i sjön!Ursprungligen postat av BlohmVet inte vilken moraspiral det är. Framgår inte så mycket av texten, men det verkar riktigt billigt. Frågan är bara om det finns i diameter 150 eller större. Men om den inte är bra så är det kanske att kasta pengarna i sjön.
http://www.jula.se/butik/default.asp?pf_id=SE-749838sigpic
Kommentera
-
Achtung, achtung, Julas blå pissborr med raka skär är totalt kass. Borde utgått för 30 år sen. Alltså varning om Julas. Köp en borr som inte är för kort. När isen blir lite tjockare blir det jobbigt med för kort borr. Men det förutsätter att du inte är en lång räkel från början. Är du ung och kort går ju bra. Men om du växer får du i så fall köpa en ny.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Ismotorborr
av Josun
Startad av Josun, 2025-09-28, 18:54
|
8 svar
256 visningar
0 gillar