kina rullar till ismete? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

kina rullar till ismete?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• kina rullar till ismete?

hejsan! Hur skulle dessa rullar funka för ismete tror ni? hur mycket krav ställs på en ismeterulle? kan inte tänka mig att typ kinetics eller wigglers billigaste rullar kan vara mycket bättre? helt nybörjare som endast anglat tillbaka i tiden så har ingen koll alls på ismetet!

kanske går på lite för lite lina?

Kommentera

Tror också att den rymmer för lite lina, för Ismete.
      Jag kollar också efter billiga alternativ :-)
      Tror att man ska lägga en hundring till så blir det bättre grejor för en billig peng.
      Fiska för livet...

Kommentera

den rymmer ju iallafall 85m 0,33lina, så säg att den rymmer cirka 50-60m 0,40... hur djupt hade du tänkt ismeta igentligen??
        fiska? Javist

Kommentera

okej så pass ändå! då är det ju inga problem. så fort jag springer hinner ändå inte fiske ta nå mycket lina
          skämt åsido, tror du den skulle hålla för att berga en 10+ ? inte för att jag tror jag skulle få det direkt men chansen finns ju alltid och skulle tex bromsen pajja då så vore det otroligt trist!

Kommentera

Jag har haft en sådan rulle och tror helt säkert att den funkar till ismete om du tar det lite lugnt med dina 10+ firrar.. enda nackdelen jag upplevde var att den kändes väldigt plastig och billig men det gör ju faktiskt abus billigare lågprofilrullar också. Bromsen känns helt ok för en rulle i den prisklassen och den ligger faktiskt riktig skönt i handen.
            member of team TMT sportfiske

Kommentera

tack för bra info!! Ska överväga köpet lite då orsa fiskecenter säljer kinetic och wiggler set för 240-250 spänn. och då får man ju grejerna bra mycket snabbare också! hur tror du kinetic/wiggler rullarna är i jämförelse med den länkade? bättre/sämre?

Kommentera

skulle den länkade rullen ev kunna funka till vertikalfiske också?

Kommentera

Wigglerrullarna är inte mycket att hurra för.
                  Jag har 4 kinarullar (som verkar robusta) på ingående. Något trubbel med posten gör att de inte kommit fram än.

Edit: Det är rullar, för 200 kr/st., som ser ut som rena Ambassadeur-kopior med stativ i metall och nitad rullfot. Ska man ha en kinarulle till ismete så tror jag denna typ är mycket bättre och hållbarare än en lågprofilare i grafit. (Tyvärr säljs de inte mer för tillfället men man hittar många liknande för omkring 200 kr/st.).
                  Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2013-12-17, 10:06.
                  sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av antonleyonberg Visa inlägg
                    skulle den länkade rullen ev kunna funka till vertikalfiske också?
                    Jag använde min rulle till just vertikalfiske och det funkade utmärkt!!
                    Hade jag fått välja så går min röst till rullen du länkade. Jag har faktiskt provat wiggler-rulle
                    också och tycker att bromsen är "hackig" på dom, inte alls mjuk och jämn.
                    Senast ändrad av TN fiske & fritid; 2013-12-16, 16:14.
                    member of team TMT sportfiske

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Josun, 2025-09-28, 18:54
                    8 svar
                    300 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Moddifier, 2026-02-05, 22:27
                    6 svar
                    186 visningar
                    0 gillar