kina rullar till ismete? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

kina rullar till ismete?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det är dumt att kalla det för "billiga kinarullar" för alla rullar är ju kinarullar, i alla fall lågprofilarna. Öppnar man en av ABUs, okumas eller andras modeller och jämför med en lågprofil från kina som till exempel den som mcben länkade till så ser dom exakt lika ut. Alla mekanismer är byggda på samma sätt och med samma finish, man kan till och med hitta många delar i rullarna som är precis samma del. Den enda fördelen med att köpa typ ABU är att det är lättare att få tag på reservdelar, annars är rullarna precis lika kompetenta i mina ögon.

Jag tycker såna här billiga lågprofilsrullar är rätt okej som vinterfiskerullar om man gör lite modifikationer. För det första så ta bort linspridaren helt och hållet så fryser inte linan fast där, det är rätt snabbt gjort. Och när man ändå har öppnat upp rullen så kan man ta bort lite fett där det är onödigt mycket. I och med att linspridaren försvinner så är det mindre saker som snurrar och då går inte rullen lika segt heller. Sen kan det vara bra att tejpa hela botten på spolen så att det inte rinner in vatten och fryser där, det brukar vara hål i botten på alla lågprofilrullars spolar. Vet man att man brukar fiska djupt eller att gäddorna ofta hinner simma långt innan man kan kroka dom så kanske man ska akta sig för lågprofil, går ju inte på supermycket grov nylon på dom. En annan sak som jag har märkt är att IAR inte alltid är så bra, när det är kallt så kan dom ha en tendens att slira kraftigt och det problemet har man inte med en billigare rulle som bara har hake, värt att tänka på.
    Kika på min blogg, enjoy!

Kommentera

Ursprungligen postat av HR Visa inlägg
      Det är dumt att kalla det för "billiga kinarullar" för alla rullar är ju kinarullar, i alla fall lågprofilarna.
      Jag anser det vara ett klokt ordval. Rullarna i tråden är "billiga kinarullar" medan ABU, Okuma m.fl. är "dyrare kinarullar".
      Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2015-11-08, 23:21.
      sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

hehe, sant. Men dom förtjänar inte att kallas billiga i alla fall när det bara är prislappen som skiljer
        Kika på min blogg, enjoy!

Kommentera

99 fall av 100 får man vad man betalar för. Jag handlar dagligen från grossister världen över och kinesernas egna märken är tyvärr inget att hurra för, oavsett vad för saker det handlar om. Slarviga är dem också, cirka varannan beställning så gör de misstag.

Kommentera

Addee, är det sportfiskegrossister du handlar från? Om inte så ser jag inte direkt relevansen i ditt inlägg.

Jag har inte mycket dåligt att säga om märken som MumuJiuri (deras flätlina Chi Tian) eller Tokushima (lågprofilare).
            Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2014-01-23, 22:37.
            sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
              Addee, är det sportfiskegrossister du handlar från? Om inte så ser jag inte direkt relevansen i ditt inlägg.

Jag har inte mycket dåligt att säga om märken som MumuJiuri (deras flätlina Chi Tian) eller Tokushima (lågprofilare).
              Nej det är inte sportfiskeprylar jag köper från Kina, hur som helst om du jämför 100st kinesrullar mot tex Abu.
              Hur många är trasiga vid leverans, hur många håller i 1 år respektive 3 år. Hur kul är det att stå där med en rulle som går sönder vid sitt livs fångst?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
              9 svar
              256 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Sundström76  
              Arbetar...