Billiga multirullar till ismete - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Billiga multirullar till ismete

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av KG?
    Nu var du lite oklar igen. Var Mustadkrokarna tunna eller kraftiga?...

Tunna, ser du väl..Var ser du "kraftiga"..Åååååååååååå ATT man ska behöva..Men det är klart. Jag är ju superintelligent, å då kan man inte begära att du ska hajja vad jag skriver, banjo-lasse..te-he.. ;o)

Kommentera

Ursprungligen postat av Spy
      Är det en dålig idé att gå ner på 0.30 nylon till ismetet ?

Anledningen till att jag frågar är att jag har kommit över en spole med drygt 20km (!) 0.30 nylon som dessutom är röd, vilket borde vara bra på isen (syns på långt håll).
      Har ingen uppgift om vilken vikt linan ska klara, men jag tror att det är hyffsad kvalité.
      Om det är nötning som är största problemet så har jag ju råd att kassera den del av linan som använts vid ett fisketillfälle, jag kommer ändå aldrig hinna göra av med all lina innan den blivit gammal.
      Känns inte rätt att gå och köpa ny lina när jag har så gott om den, men man vill ju inte sumpa fiskar i parti och minut heller....
      Även en grövre lina typ 0,46 kan skavas av mot iskanten vid drillning av större fiskar.
      Isen kan ibland vara eländigt vass.
      JAG skulle aldrig använda en så klen lina som 0,30 vid ismete, men det är ju upp till dig.

Hrm. såg nu att du inte skrivit vilken art du tänkt fiska med den linan!
      Jag kör med tunnare lina till Abborre och Regnbåge så visst kan den funka fint till ismete beroende på art och förmodad storlek på fisk!

Kommentera

Det handlar om Gädda, så jag får väl släppa tanken på att använda den linan.
        Däremot följde det med 0.40-lina när jag köpte ismete-kitet och jag kan ju
        alltid grunda med 0.30, snål som jag är
        Måste ju räcka med ca. 50m 0.40 på rullen för ismetet !?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
        9 svar
        258 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sundström76  
        Arbetar...