Ismete gädda med knallkork - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ismete gädda med knallkork

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ismete gädda med knallkork

    Nåt jag saknar när jag vart på ismete passen i vintras att jag missar fällen på spöna som ligger längre bort då jag inte hör pinglan på vippan ibland t.ex om det blåser eller annat oväsen. Skulle ju vara trevligt att ha knallkork på dessa som på angeldonen förr då missar man ju inte dom längre bort eller napplarm kanske för det är ju bökigt o ha med massa angeldon oxå nu när man har slutat med dom. Kanske enklare o fästa batteridrivna napplarm på spöt istället. Hur gör ni som kanske använder knallkork på era ismete spön eller annnat napplarm förutom bjällran??
    Senast ändrad av fear; 2017-11-08, 01:53.

  • #2
    Vi kör med wm-mekanismen som är fäst på en limklämma. Funkar hur bra som helst

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Freedee Visa inlägg
      Vi kör med wm-mekanismen som är fäst på en limklämma. Funkar hur bra som helst
      kan du beskriva eller hellre fota o lägg upp en bild här få se. jag kör ju med limklämmor på mina spön

      Kommentera


      • #4
        Click image for larger version

Name:	20171110_081953.jpg
Views:	1
Size:	967,5 KB
ID:	1785908Click image for larger version

Name:	20171110_082032.jpg
Views:	1
Size:	934,4 KB
ID:	1785909Click image for larger version

Name:	20171110_082050.jpg
Views:	1
Size:	913,9 KB
ID:	1785910

        Glöm inte att ha ett genomgående hål för skottet bara :P

        Kommentera


        • #5
          vad är det för nåt du har pangmekanismen på för vit platta? Och hålet ser jag inte på den där eller är den gömd bakom klämman undre sidan?

          Kommentera


          • #6
            Det är nån tjockare hårdplast men går säkert med trä eller vad som finns till hands.
            Ja den där är laddad men ett skott men ej spänd.
            Det är alltså ett genomgående hål både igenom den vita plasten och ena sidan handtaget på klämman som behövs så energin från smällen har någonstans att ta vägen.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av fear Visa inlägg
              ... Hur gör ni som kanske använder knallkork på era ismete spön eller annnat napplarm förutom bjällran??
              Har använt napplarm med fjärrmottagare istf vippa de senaste åren. Funkar klockrent och är jäkligt pulshöjande att rusa mot ett konstant illtjutande larm!

              Click image for larger version

Name:	ismete.jpg
Views:	1
Size:	70,9 KB
ID:	1785913

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Fonzie Visa inlägg
                Har använt napplarm med fjärrmottagare istf vippa de senaste åren. Funkar klockrent och är jäkligt pulshöjande att rusa mot ett konstant illtjutande larm!

                [ATTACH=CONFIG]97555[/ATTACH]
                aha mmm det låter oxå intressant juh o lite enklare kanske. Men den jag ser på din bild e inte det dom dyrare variant? Jag tänkte på dom där som man klämmer fast på spöt bara små saker kosstar kaske 20 spänn på ebay. Jag hade i för sig använt både vippa o larm e det inte svårt o lokalisera larmet om man bara hör o inte kan se vippan? T.ex om 2 larm går samtidigt dårå

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av fear Visa inlägg
                  aha mmm det låter oxå intressant juh o lite enklare kanske. Men den jag ser på din bild e inte det dom dyrare variant? Jag tänkte på dom där som man klämmer fast på spöt bara små saker kosstar kaske 20 spänn på ebay. Jag hade i för sig använt både vippa o larm e det inte svårt o lokalisera larmet om man bara hör o inte kan se vippan? T.ex om 2 larm går samtidigt dårå
                  Dyrt eller inte men dessa napplarm från TF Gear kostar runt 600 kr för 3 st inkl fjärrmottagare. Använder dom året runt till allt fiske och dom har funkat i snart 10 år utan minsta problem. Kan vara lite förvirrande att höra vilket larm som ylar om dom sitter tätt på isen men sätter man dom i rätt ordning ser man på lysdioderna på mottagaren vilket hål som är på gång.

                  Kommentera


                  • #10
                    Om någon behöver knallkork så har jag MASSOR av dom.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sebbe T, 2023-05-02, 15:02
                    0 svar
                    199 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sebbe T
                    av Sebbe T
                     
                    Startad av Gädd-jos, 2023-07-26, 21:05
                    2 svar
                    178 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Gädd-jos  
                    Startad av Sadda, 2023-12-08, 17:09
                    14 svar
                    569 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson  
                    Startad av Isakhj09, 2024-01-07, 19:31
                    6 svar
                    242 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Niklar
                    av Niklar
                     
                    Startad av Sadda, 2024-01-07, 21:00
                    7 svar
                    424 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Låg_Profil  
                    Arbetar...
                    X