Nåt jag saknar när jag vart på ismete passen i vintras att jag missar fällen på spöna som ligger längre bort då jag inte hör pinglan på vippan ibland t.ex om det blåser eller annat oväsen. Skulle ju vara trevligt att ha knallkork på dessa som på angeldonen förr då missar man ju inte dom längre bort eller napplarm kanske för det är ju bökigt o ha med massa angeldon oxå nu när man har slutat med dom. Kanske enklare o fästa batteridrivna napplarm på spöt istället. Hur gör ni som kanske använder knallkork på era ismete spön eller annnat napplarm förutom bjällran??
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ismete gädda med knallkork
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Freedee Visa inläggVi kör med wm-mekanismen som är fäst på en limklämma. Funkar hur bra som helst
Kommentera
-
Det är nån tjockare hårdplast men går säkert med trä eller vad som finns till hands.
Ja den där är laddad men ett skott men ej spänd.
Det är alltså ett genomgående hål både igenom den vita plasten och ena sidan handtaget på klämman som behövs så energin från smällen har någonstans att ta vägen.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av fear Visa inlägg... Hur gör ni som kanske använder knallkork på era ismete spön eller annnat napplarm förutom bjällran??
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Fonzie Visa inläggHar använt napplarm med fjärrmottagare istf vippa de senaste åren. Funkar klockrent och är jäkligt pulshöjande att rusa mot ett konstant illtjutande larm!
[ATTACH=CONFIG]97555[/ATTACH]
Kommentera
-
Ursprungligen postat av fear Visa inläggaha mmm det låter oxå intressant juh o lite enklare kanske. Men den jag ser på din bild e inte det dom dyrare variant? Jag tänkte på dom där som man klämmer fast på spöt bara små saker kosstar kaske 20 spänn på ebay. Jag hade i för sig använt både vippa o larm e det inte svårt o lokalisera larmet om man bara hör o inte kan se vippan? T.ex om 2 larm går samtidigt dårå
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
|
9 svar
240 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]()