Ismotorborr - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ismotorborr

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sundström76
    replied
    Ursprungligen postat av Låg_Profil Visa inlägg

När jag köpte min 2019 så kostade den 3300 med två stycken 5Ah batterier och laddare.

Mycket mer allround än en Strikemaster om man inte ska ha isborr på vintern och jordborr på sommaren. Skruvdragare kan användas till mycket året runt.

Men för referens: 135Nm räcker för att borra 250mm hål på lågväxel.

Här finns en Milwaukee slagborrmaskin/skruvdragare för 3595kr med 158Nm i vridmoment:
    https://ojanpera.se/produkt/49334798...xoCRGkQAvD_BwE
    Ja det är klart det är mer allround - jobbar som snickare sen snart 30 år men fiskar mycket ismete så för mig var det en väl värd investering trots en hög med skruvdragare redan i garaget - vi har ett 20-tal spön ute på ismete och söker fisken så det blir mååånga hål på en dag när dom flyttas frekvent - när alla är ute så börjar vi flytta dom först satta.
    provat skruvdragare på 150spiral innan Strikemastern och visst det funkar men ergonomin blir bättre med en ren isborr och 250spiralen snurrar man ju med runt när det är vatten på isen så där ser jag ingen vinst med en allround skruvdragare mer än slitage på kroppen .
    för ts som inte ismetar mycket hade jag som jag skrev nöjt mig med 200 spiral och skruvdragare

Lämna en kommentar:

• Låg_Profil
    replied
    Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg

Ja har man dragaren redan så är det en sak -milwaukee m18 dragarna har stuckit iväg i pris då skillnaden är marginell mot en strikemaster 40 på rea 5595 sålde ofc dom för i söndags med 20% rea Click image for larger version Name:	IMG_1104.png Views:	0 Size:	308,1 KB ID:	2660167
    När jag köpte min 2019 så kostade den 3300 med två stycken 5Ah batterier och laddare.

Mycket mer allround än en Strikemaster om man inte ska ha isborr på vintern och jordborr på sommaren. Skruvdragare kan användas till mycket året runt.

Men för referens: 135Nm räcker för att borra 250mm hål på lågväxel.

Här finns en Milwaukee slagborrmaskin/skruvdragare för 3595kr med 158Nm i vridmoment:

Lämna en kommentar:

• Sundström76
    replied
    Ursprungligen postat av Låg_Profil Visa inlägg
    Jag har en 18V Milwaukee med 135Nm i vridmoment som orkar borra 250mm hål på lågväxel.
    Ja har man dragaren redan så är det en sak -milwaukee m18 dragarna har stuckit iväg i pris då skillnaden är marginell mot en strikemaster 40 på rea 5595 sålde ofc dom för i söndags med 20% rea Click image for larger version  Name:	IMG_1104.png Views:	0 Size:	308,1 KB ID:	2660167

Lämna en kommentar:

• Låg_Profil
    replied
    Jag har en 18V Milwaukee med 135Nm i vridmoment som orkar borra 250mm hål på lågväxel.

Lämna en kommentar:

• Josun
    replied
    Det blir inte så många gånger per år det används. Vill inte lägga dom pengar på en 40v. Är mest intresserad av om brukblandare orkar. Det är ju mer nedväxlade än borrmaskiner

Lämna en kommentar:

• Sundström76
    replied
    Ja det är nog tyvärr ont om såna alternativ -aldrig testat 18v blandare men gjort slut på några såna 220v när vi blandar fog/fix på jobbet
    hur mycket använder du 250 borren ? Är jag själv och ismetar kör jag 200 annars kör vi bara 250 .
    du får upp en grov gädda i ett 200 hål med lite lirkande så hade jag varit du hade jag kört 200 spiralen eller köpt en strikemaster 40 till 250 spiralen om det är den som brukas mest

Lämna en kommentar:

• Josun
    replied
    Jo, jag vet dom är bra men dyra. Ryobi 2400kr +batteri, Einhell 1800kr med batt. Så ville hitta alternativ

Lämna en kommentar:

• Sundström76
    replied
    För en 250 mm hade jag nog ändå gått på en Strikemaster 40v -250:n går tungt jäkligt stor skillnad mellan 250/200 .
    har en Strikemaster 24 med 200 spiral och brorsan en 40v med 250mm kanske går ett tag men det är ändå en bra slant för en fixblandare på 18v
    du skulle shoppat loss igår när ofc körde 20%på allt inklusive strikemaster har du många spön så äter det upp batterierna också

Lämna en kommentar:

• Josun
    started a topic Ismotorborr

Ismotorborr

Funderar på en cement
    omrörare 18v att köra till 250mm isborren.
    Ryobi Rpm 18x är en med växlar.
    Einhell TE-MX 18 är en annan variant.
    Ser ju rejälare ut i växelhuset än borrmaskiner gör.
    Har idag hitachi 18v stor skruvdragare som inte räcker till på en 250mm men funkar på 200mm

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
9 svar
330 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sundström76  
Startad av Josun, 2025-09-28, 18:54
8 svar
216 visningar
0 gillar