Allt om mörtstugor!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Allt om mörtstugor!!!

Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
    Det kan ju inte vara bra att tömma sjön på sådana mängder mört.
    Själv har jag också ett jävla problem att hitta dem i år. Kul att lägga ut två nya stugor med FYRA mörtar som resultat på två dagar =(
    Tömma sjön haha blir nog väldigt svårt när den är ca 740 hektar stor. Varpan i Falun

Kommentera

Det kan ju inte vara bra att tömma sjön på sådana mängder mört.
      Själv har jag också ett jävla problem att hitta dem i år. Kul att lägga ut två nya stugor med FYRA mörtar som resultat på två dagar =(
      Får du så dåligt är det bara flytta på dom som gäller jag fick dåligt i mina typ 100mört sammanlagt på 2 veckor i 3 stugor så jag flyttade alla till ett nytt ställe.

Kommentera

• Jag samlar ju bara mört för mitt eget fiske och nu efter några förflyttningar så har jag hittat en bra spot. Så störigt. Var ute igår med endast FEM mörtar. Haha. ja, fem fäll blev det, sen var mörten slut. När jag sen åkte för att kolla hur dagen hade varit i stugan på det nya stället så låg där mängder med mört. Bara runt 50-60 meter från den första platsen.

Kommentera

Jag samlar ju bara mört för mitt eget fiske och nu efter några förflyttningar så har jag hittat en bra spot. Så störigt. Var ute igår med endast FEM mörtar. Haha. ja, fem fäll blev det, sen var mörten slut. När jag sen åkte för att kolla hur dagen hade varit i stugan på det nya stället så låg där mängder med mört. Bara runt 50-60 meter från den första platsen.
          mm så kan det vara ibland svårt o hitta på dom =)

Kommentera

• Pröva köpa mäsk och locka in dom, borra hål i en linje från din stuga och släpp ner några bollar

Kommentera

• jag kör med havregrynsgröt med fänkålkrydda i eller majs verkar funka lika bra har även anisolja på sprayburk men känns som vilket som går lika bra sist hade jag havregrynsgröt med cornflakes i funkade lika bra ;=)

Kommentera

• Var på Biltema häromdan och såg deras Hummertina. Någon som prövat den eller tror att den kan fungera för mört?

Kommentera

• hämtade 40 i dag legat i 2 dagar i jula stuga men bara små mörtar synd att de "hänger" sig i nätet

Kommentera

• Kollade stugan här om dan, men nån annan hann före...
                    10st helt OK blev det iaf (jag tog 2st och frös in). Gjorde inte så mycket då jag inte skulle fiska i helgen eftersom jag åker hem på loven, skulle ha dem i en 250l tunna med en akvariepump och 2 syrepumpar i badrummet med öppet fönster så att det blir kallt o gött :P
                    Nu är den iaf laddat med bete och ska kolla den tidigt nästa vecka

Kommentera

• Ursprungligen postat av simoningvald Visa inlägg
                      hämtade 40 i dag legat i 2 dagar i jula stuga men bara små mörtar synd att de "hänger" sig i nätet
                      Det är för stora maskor i julastugorna mörten sitter oftast med huvet i maskorna dom har 16mm maskor jag kör med 13mm

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
                      9 svar
                      240 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Arbetar...