Allt om mörtstugor!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Allt om mörtstugor!!!

Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• okej aa för det är jävligt drygt i allafall fast det är oftast små mörtarna som fastnar

Kommentera

• Var lägger ni mörtstugorna nu när isen släpper? Mest intresserad av stor betesfisk, 5-6 meter eller vid inlopp utlopp ?

Kommentera

• Konstigt du har så svårt å få mört.
        Jag har en skabbig hemmagjord stuga som jag använder mig av på ca 3-5 meters djup. Trycker in en hel skogaholmslimpa samt några nävar havregryn blandat med en burk majs. Lämna en skiva i ingångarna. Låt den vara i minst 5 dagar från början. Om du får några mörtar ta inte upp dom låt dom vara kvar. Får bäst 1-3 dm ovan botten. Brukar sällan ha mindre än 20 mörtar i. Vet inte om det hjälper men jag låter en blink pirk blinka i stugan, den startas på auto när den kommer i vattnet. Sen byter jag batteri när det behövs bara. Ibland har jag 100 mört i den.
        Skit fiske påre

Kommentera

• Ursprungligen postat av Runningsea Visa inlägg
          Det är för stora maskor i julastugorna mörten sitter oftast med huvet i maskorna dom har 16mm maskor jag kör med 13mm
          Jula stugorna ä skit då dom ruttnar när dom fastnar i för stora hålen. Jag har en jula stuga som grund å klätt den med fint hönsnät.... En hel skogaholmslimpa med havregryn å en burk majs i funkar kanon för mig. Sen har jag en blinkpirk i stugan, fått nästan dubbelt så mycket med den i....

Skitfiske påre

Kommentera

• va kolla idag var ca 30 stycken

Kommentera

• fått riktigt dåligt med mört i år . har väl fått en 150 mört ungefär på hela vintern , så nu har jag flyttat mörtstugan till en klarvattens sjö som är 64M som djupast , mört stugan ligger på ungefär 7meter +-0 . hoppas man kan få lite mer mört nu =) .

Kommentera

• Tänkte jag skulle bygga ett par mörtstugor nu,men jag har ett problem. Jag skulle vilja ha tag på nät med maskstorlek 10mm, men det verkar inte vara det lättaste att finna. Är det någon som vet vart det finns?

Kommentera

• Köpte en Jula mörtstuga häromdagen. Betade den med korvbröd och havregryn. La den på ca 1 meters djup inne bland näckrosorna.
                  Var och tittade till den efter en dag, fyra fina mörtar och en riktigt mätt gädda..

Var lite ofin och slängde ut gäddan från smörgåsbordet.

Får bli en tripp imorgon eller på söndag för att tömma stugan och meta gädda.

Kommentera

• Då hösten kommer med stormsteg och gäddfisket drar igång så tänkte jag bumpa tråden.
                    Har ni några nya taktiker i år?
                    Själv satte jag ut 2st och hoppas på jackpot på ett nytt ställe där det finns mycket mört.

Kommentera

• Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
                      Då hösten kommer med stormsteg och gäddfisket drar igång så tänkte jag bumpa tråden.
                      Har ni några nya taktiker i år?
                      Själv satte jag ut 2st och hoppas på jackpot på ett nytt ställe där det finns mycket mört.
                      Ja, har faktiskt en ny taktik i år. Innan har jag lagt alla mina mörtstugor i en sjö där det finns mängder med mört, dock bara små. Under en normal vecka kan man få 100-150 mörtar per mörtstuga. Det här året ska jag lägga hälften av mina mörtstugor i det vattnet, och hälften i ett annat vatten där det finns större mört. Det gäller att hitta en sjö där medelvikten är hög och där lite finare mörtar inte är ovanliga. Större mört tror jag kommer att resultera i större gäddor. Åh, längtar till vintern nu..

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
                      9 svar
                      251 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Arbetar...