Är det inte en hel krona på den där modellen som gör att man inte kan ställa skären??? Så har jag för mig att det är på min i alla fall.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Oerfaren motorborrare
Collapse
X
-
Låter kanske som ett korkat råd, men det kan vara viktigt att rensa borrhålet från isresterna , dvs borra 10 cm, lyfta så att krosset kommer ur hålet, borra ytterligare 10 osv. Sen behöver man inte trycka på borren, det ska räcka med borrens egenvikt.
Säger jag som borrat ca 10 -12 hål totalt.
Men jag råkade ut för motorstopp för att jag inte rensade, borren körde fast i krosset.
Kommentera
-
Nya skär!
Har snackat med försäljaren nu. Jag ska få nya skär, så får vi se om det är dom som är skillnaden. Hoppas det. Men det kanske är borrkronan som man skruvar fast bladen på oxå, eftersom den svetsas på spiralen. Möjligt att den sitter lite fel. Hoppas det löser snart. Isen ligger inte för evigt.
Kommentera
-
Känner igen det du beskriver direkt. Har provat andras "köpeborr" men med kasst resultat. Det är bara min jordborr från jula med moraspiral på som duger, tycker jag. Svarvade bara en adapter emellan. Jordborret kostar inte ens över 2k och borrar 60-70 cm på ett kick. (Max jag provat med den). Den motorn är starkare upplever jag det som plus att vinkeln på skären på andra motorborr är för dålig. Välkommna ni andra att ösa skit över mig! Mvh Elias
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Ismotorborr
av Josun
Startad av Josun, 2025-09-28, 18:54
|
8 svar
264 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Sundström76
2025-10-04, 23:36
|
||
|
Startad av Moddifier, 2026-02-05, 22:27
|
6 svar
166 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Najad
2026-02-06, 11:50
|
Men till april iaf har jag en stark känsla av tyvärr.

Kommentera