Oerfaren motorborrare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Oerfaren motorborrare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Är det inte en hel krona på den där modellen som gör att man inte kan ställa skären??? Så har jag för mig att det är på min i alla fall.

Kommentera

Humm. Vad jag kan se, så är det inte justerbara skär. Det sitter ju även en sån här centrum spik på oxå. Sen har jag även lus läst inst. Boken 2ggr nu, och inget annat jag kommer på som det skulle kunna vara som är fel.

Kommentera

Låter kanske som ett korkat råd, men det kan vara viktigt att rensa borrhålet från isresterna , dvs borra 10 cm, lyfta så att krosset kommer ur hålet, borra ytterligare 10 osv. Sen behöver man inte trycka på borren, det ska räcka med borrens egenvikt.

Säger jag som borrat ca 10 -12 hål totalt. Men jag råkade ut för motorstopp för att jag inte rensade, borren körde fast i krosset.
        www.hellfish.se

Kommentera

hehe jadu lät inge bra det dära... lite tryck behöver man alltid... men det dära lät ju helt sjukt! Åk in och visa dem du köpt den av, dem lär ju ha koll vad det kan vara!

Kommentera

Nya skär!

Har snackat med försäljaren nu. Jag ska få nya skär, så får vi se om det är dom som är skillnaden. Hoppas det. Men det kanske är borrkronan som man skruvar fast bladen på oxå, eftersom den svetsas på spiralen. Möjligt att den sitter lite fel. Hoppas det löser snart. Isen ligger inte för evigt.

Kommentera

Nej och tur är väl det.... Men till april iaf har jag en stark känsla av tyvärr.
              I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

Green day på Ullevål 4/6-10
              Green day på Wembley stadium 19/6-10

Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

Kommentera

Känner igen det du beskriver direkt. Har provat andras "köpeborr" men med kasst resultat. Det är bara min jordborr från jula med moraspiral på som duger, tycker jag. Svarvade bara en adapter emellan. Jordborret kostar inte ens över 2k och borrar 60-70 cm på ett kick. (Max jag provat med den). Den motorn är starkare upplever jag det som plus att vinkeln på skären på andra motorborr är för dålig. Välkommna ni andra att ösa skit över mig! Mvh Elias
                lindhultsfisketeam.blogspot.com

Kommentera

Motor är det inga fel på. Det är faktist Mora spiral som sitter på. Husqvarna motor, Mora spiral.
                  Jula alltså? okej.

Kommentera

Jajemen här har du ett youtubeklipp på en jula borr. Vet dock ej vad han har för spiral men min borrar lika fort. mvh

lindhultsfisketeam.blogspot.com

Kommentera

nya skär

har nu fått nya skär till borren. Vi får se om det var det som var felet. hoppas på det, så att det löser sig snabbt. Kommer med besked när jag testat borren igen.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Josun, 2025-09-28, 18:54
                      8 svar
                      264 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Moddifier, 2026-02-05, 22:27
                      6 svar
                      166 visningar
                      0 gillar