Stora tråden om ismetepulkor! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stora tråden om ismetepulkor!

Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    I väntan på de ska dimpa ner ett paket med gejjer så tog jag och byggde lite vipper. Click image for larger version

Name:	20121126402.jpg
Views:	1
Size:	459,3 KB
ID:	1765231
    Bottennapp är napp de oxå!

    Kommentera


    • #22
      Så här kommer min pulka på se ut när jag fyllt den med mina saker.
      Monterat på 2 helt vanliga Berkley rod tubes och fyllt den med stol, sump, avkrokningsmatta, 200borr och väska.

      Kommer säkert göra något mer med den över tiden som går men som den är nu skulle den fungera utmärkt på mina ismetepass.



      Click image for larger version

Name:	20121127_160742.jpg
Views:	1
Size:	442,6 KB
ID:	1765236

      Kommentera


      • #23
        Den där såg ju klockren ut, enkel, funktionell och inge krångel...
        Bottennapp är napp de oxå!

        Kommentera


        • #24
          Själv går jag mot strömmen och har mina spön liggande på pulkan. Dra pulkan med spöna på en stig genom skogen för att förstå varför.
          Mitt tips: lägg spöna ner och spänn avkrokningsmattan som ett lock över allt ihop med bagagestroppar. Då har du grejerna kvar i den.

          Kommentera


          • #25
            [QUOTE=Sg;782181]Så här kommer min pulka på se ut när jag fyllt den med mina saker.
            Monterat på 2 helt vanliga Berkley rod tubes och fyllt den med stol, sump, avkrokningsmatta, 200borr och väska.

            Kommer säkert göra något mer med den över tiden som går men som den är nu skulle den fungera utmärkt på mina ismetepass.

            Väldigt lik min pulka. Jag valde dock att sätt spöhållarna på utsidan för att maximera plats då jag har motorborr.
            Lätt att få till en plan yta genom att sätta träribbor av impregnerta på utsidan i samma tjocklek som den utvikta plastkanten. I alla lägen överlägset med en hel pulka istället för med skidor.

            Kommentera


            • #26
              Ursprungligen postat av Deadbait Visa inlägg
              Så här kommer min pulka på se ut när jag fyllt den med mina saker.
              Monterat på 2 helt vanliga Berkley rod tubes och fyllt den med stol, sump, avkrokningsmatta, 200borr och väska.

              Kommer säkert göra något mer med den över tiden som går men som den är nu skulle den fungera utmärkt på mina ismetepass.

              Väldigt lik min pulka. Jag valde dock att sätt spöhållarna på utsidan för att maximera plats då jag har motorborr.
              Lätt att få till en plan yta genom att sätta träribbor av impregnerta på utsidan i samma tjocklek som den utvikta plastkanten. I alla lägen överlägset med en hel pulka istället för med skidor.
              Jag hade plan på att ha dom på utsidan med från början pga plats för betesfisk men istället tog jag en storlek större på pulkan än vad jag hade planerat och kunde då ha dom på insidan ändå så att säga. Jag tänkte som så att jag förmodligen får en pulka som är mindre benägen att fasta/slå i ojämn terräng om inte spöhållarna sitter på utsidan.


              Norden: lite lustigt att du säger det för det finns ett spännskydd att köpa till denna pulkan vilket jag och min jobbarkompis snackade om idag när vi byggde den. Om man inte har en sådan vore ett annat sätt att sätta någon form av fästen på pulkans kant där man kan dra ett resorband zicksack över pulkan. Som på en pakethållare hos cyklar typ. Dock skulle jag nog köra skyddet som redan finns om jag själv skaffade. Jag kommer testa den när det blir aktuellt först och se hur den beter sig och sen utgå från det medan jag förbättrar den.

              Kommentera


              • #27
                Sg: Vad heter pulkan? Och vilken storlek körde du på?
                Team Skatbo - Följ gärna vårat (oftast misslyckade) fiske på vår blogg!

                Kommentera


                • #28
                  Ursprungligen postat av TriNitro Visa inlägg
                  Sg: Vad heter pulkan? Och vilken storlek körde du på?
                  Snow Trek 60

                  Kommentera


                  • #29
                    Utility Sled är ett klockrent ämne att utgå från...lätt att dra på blötsnö, flyter när det är mycket vatten på isen!
                    http://tokfishingteam.blogspot.com

                    Kommentera


                    • #30
                      Sv: Utrusta "fiske-pulka" för gäddmete Tips!?

                      Jag va också inne då att ha pulka men köpde denna väska istället!! jag får in ALLT jag behöver förutom.beteshinken.. stol och borr hänger jag på där bak sen upp på ryggen! (grymt sköna remmar för att bära på ryggen) enda jag behöver bära i händena är beteshinken

                      http://www.miekofishing.se/web/Produ..._Bag-6035.aspx

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sebbe T, 2023-05-02, 15:02
                      0 svar
                      199 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sebbe T
                      av Sebbe T
                       
                      Startad av Gädd-jos, 2023-07-26, 21:05
                      2 svar
                      178 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Gädd-jos  
                      Startad av Sadda, 2023-12-08, 17:09
                      14 svar
                      570 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av Isakhj09, 2024-01-07, 19:31
                      6 svar
                      243 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Niklar
                      av Niklar
                       
                      Startad av Sadda, 2024-01-07, 21:00
                      7 svar
                      424 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Låg_Profil  
                      Arbetar...
                      X