Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Stora tråden om ismetepulkor!
Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X
-
Tänkte väcka liv i denna tråd igen, borde finnas rätt många kittade Utility Sleds där ute nu? Får hem min i dagarna och skulle gärna se hur ni har löst saker och ting, dela gärna med er av bilder!
-
Ja det hade jag gärna också sett, massor med bilder från alla möjliga vinklar och med fiskeprylar där man bestämt att de ska vara. Allting i ren pimp-my-pulk-style...
Lämna en kommentar:
-
Lägg gärna upp bilder så man kanske får nya ideer och förbättrar sin egen!Ursprungligen postat av Geronimo Visa inläggSer ju bra ut! Själv tänkte jag köpa Julapulkan imorgon och börja trimma den så smått. Kan ju passa på att tipsa om att den är sänkt med 100:- för tillfället.
Lämna en kommentar:
-
Ser ju bra ut! Själv tänkte jag köpa Julapulkan imorgon och börja trimma den så smått. Kan ju passa på att tipsa om att den är sänkt med 100:- för tillfället.
Lämna en kommentar:
-
Nu har jag gjort om draget. De jag har gjort är att satt två kedjetackel och två ögelskruvar istället för bultarna som satt där för att få draget ledat och sedan har jag satt på en riktig ögla som passar på ett skoterdrag ist för de som satt där. Nu återstår det bara att prova, de gick ju sådär sist...
Lämna en kommentar:
-
Jag har en Utility sled som jag monterat två st Berkley transportspöhållare på insidan av (man kan sätta dom på utsidan om man sätter in något stopp så spöna inte glider igenom).
Sen har jag:
4 spön med rullar
200mm Mora Ice Easy
25l "vinhink" med 10-40 mört i (ungefär 2,5ggr antalet spön) + Syrepump + Akvariehåv om jag lyckas sno brorsans
4st Hemmagjorda vippor
Avkrokningsmatta
1,5l dricka av något slag, Kool-Aid Tropical Punch gör ismetet lite mindre hemskt
15l Plastlåda med lock, i denna:
Planolåda med krok, wire, bly osv
Rig Bins med tackel och extra up-trace på
Första förbandslåda (plåster, tejp, blått självfästande plåster, alun, ett par kompresser)
Käk
10l Plastlåda med lock, i denna:
Berkley 13" tång
Berkley TEC våg
BFT handduk
Måttband
Extratång
Lämna en kommentar:
-
Jo jag köpte den, men den är inte sådär klockren så ska göra några små förbättringar...
Lämna en kommentar:
-
Det fanns ju nån draganordning att köpa till!
Eller det är kanske den du kör?
Lämna en kommentar:
-
Jag kommer att bygga draget så det går lätt att ta av och sätta det ett vanligt snöre, men just nu när det är 50-60 cm snö uppe på isen är det ganska tung gått och skotern är nästan ett måste...Ursprungligen postat av Totte Visa inläggJag kör ju utan skoter dock =)
Går riktigt bra, uppepå snön istället för att gräva ner sig!
Trots sin storlek är den riktigt lättdragen och man slipper bygga på höjden med prylar.
De låter ju skit bra...
Lämna en kommentar:
-
Jag kör ju utan skoter dock =)
Går riktigt bra, uppepå snön istället för att gräva ner sig!
Trots sin storlek är den riktigt lättdragen och man slipper bygga på höjden med prylar.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Ismotorborr
av Josun
Startad av Josun, 2025-09-28, 18:54
|
8 svar
358 visningar
0 gillar