Ursprungligen postat av RickardSjolander
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Stora tråden om ismetepulkor!
Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X
-
hmmm.....några synpunkter i all välmening....skidor bär för dåligt i mycket snö....hög tyngdpunkt= vickar lätt......
-
Den är nu målad 2 gånger med oljebaserad färg så den ska nog hålla emot väder och vind i några årUrsprungligen postat av skogstrollet Visa inläggJa det börjar bli dags att fixa snart rickard men inte riktigt än här iaf : )
Om du inte redan gjort så är det nog en god ide att behandla trä ramen så det står i mot
vatten bättre!
Lämna en kommentar:
-
Ja det börjar bli dags att fixa snart rickard men inte riktigt än här iaf : )
Om du inte redan gjort så är det nog en god ide att behandla trä ramen så det står i mot
vatten bättre!
Lämna en kommentar:
-
Nu är snart säsongen igång. Och jag som började med ismete förra året har tröttnat på att släpa runt 9 spön i två IKEA-kassar, så jag klurade lite och började bygga min egen släde förra helgen.
Här har ni min släde "in the making"
Det tog ca: 2,5 timme att göra den och jag är helnöjd! Byggde den ganska hög så att man kan sitta på den om man vill.. Nu är den målad, och nu väntar jag bara på att elrören och klammern jag beställt ska dyka upp så att jag kan montera spöhållarna.
Laddar upp en bild då bygget är klart
Skitfiske på er /Rickard
Lämna en kommentar:
-
Ser fint ut! bred och bra, ett av felen som var på min första pulka. Jag tror den där kommer funka jätte bra där det inte är spec mycket snö, däremot har jag svårt att tro att skidorna kommer att böra upp vid lite mer lössnö.Ursprungligen postat av Zzoink Visa inlägghej! såg för ett tag sen en "pulka" på blocket med skidor från en bob/snowracer och tänkte att en sån där kan inte vara så svår att bygga
samma kväll går jag ut och slaktar en snowracer för att spawna på hur den ska se ut! använde det jag hade alltså en lagom back + en brassestol modell rusta
fixade också så att lådan gick att ta bort om man vill 
nu börjar den bli klar men fattas en bra montering av borr som jag tänkte ha baktill på dom två pinnarna genom ett lagom stort pvc rör, tror ni det funkar?
röret som sitter på sidan är till slasksleven men sen kommer jag inte på nån bra lösning till spöan inne i lådan för som det är nu far dom runt och trasslar sig
eller ska man sätta rör utmed sidan som jag har gjort till sleven och sätta dom där i? behöver som sagt lite funderingar kring den
OBS... den är under utveckling och är därför inte så snyggt gjord!
Lämna en kommentar:
-
Hej Emanuel, hade du tänkt o ställa borret stående där bak ? då finns de en risk att pulkan välter väldigt lätt, eftersom du har tillgång till svets varför inte svetsa spöhållare fram o bak o samtidigt göra en hållare till borret så de kan ligga över locket på lådan, då får du vikten på en lägre punkt o samtidigt låser du locket på lådan, lägg gärna ut bilder när du e klar me räcern.Ursprungligen postat av Zzoink Visa inlägghej! såg för ett tag sen en "pulka" på blocket med skidor från en bob/snowracer och tänkte att en sån där kan inte vara så svår att bygga
samma kväll går jag ut och slaktar en snowracer för att spawna på hur den ska se ut! använde det jag hade alltså en lagom back + en brassestol modell rusta
fixade också så att lådan gick att ta bort om man vill 
nu börjar den bli klar men fattas en bra montering av borr som jag tänkte ha baktill på dom två pinnarna genom ett lagom stort pvc rör, tror ni det funkar?
röret som sitter på sidan är till slasksleven men sen kommer jag inte på nån bra lösning till spöan inne i lådan för som det är nu far dom runt och trasslar sig
eller ska man sätta rör utmed sidan som jag har gjort till sleven och sätta dom där i? behöver som sagt lite funderingar kring den
OBS... den är under utveckling och är därför inte så snyggt gjord!
över till bilderna

Lämna en kommentar:
-
Tack, satt precis och tänkte samma sak nu slipper jag skicka PM till en admin och gnälla:PUrsprungligen postat av daikai1 Visa inläggBlev det inte lite fel här ang. "hampus" tråd, vilken butik för ismete i örebro?
Vad jag vet frågar han om vilken butik han ska handla fiskesaker i och inte var han ska köpa pulka
Lämna en kommentar:
-
Helt rätt. Missade den detaljen. Ska se om det går att fixa tillbaka domUrsprungligen postat av daikai1 Visa inläggBlev det inte lite fel här ang. "hampus" tråd, vilken butik för ismete i örebro?
Vad jag vet frågar han om vilken butik han ska handla fiskesaker i och inte var han ska köpa pulka
Edit: Tror jag fick till det nu
"Nya" ämnet: http://www.fiskesnack.com/forum/show...ter-i-%D6rebroSenast ändrad av Sg; 2013-03-04, 15:34.
Lämna en kommentar:
-
Blev det inte lite fel här ang. "hampus" tråd, vilken butik för ismete i örebro?Ursprungligen postat av Sg Visa inläggSammanfogat flera trådar om fiskepulkor.
Mvh Mod
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Ismotorborr
av Josun
Startad av Josun, 2025-09-28, 18:54
|
8 svar
356 visningar
0 gillar