Stora tråden om ismetepulkor! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stora tråden om ismetepulkor!

Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Nu har jag varit ute och testkört min pulka in action och det blir till att göra om å göra rätt... För de första så bar den inte upp i snön och sedan vart den på tok för smal för den höga tyngdpunkten... Så denna variant kan jag inte rekommendera om det är mer än 1 dm snö... Ska iväg och titta på den där Jula pulkan ist, kan jag dessutom dra den efter skotern.
    bifogar en bild på missödet

Click image for larger version

Name:	708528_10151208950784751_2028862914_o.jpg
Views:	1
Size:	367,1 KB
ID:	1765521
    Bottennapp är napp de oxå!

Kommentera

Hahaha!!
      Jag köpte en jula pulka, den är stooor och stabil kan jag lova!
      Går fint att dra ungarna i också..

Kommentera

Ursprungligen postat av runk3n Visa inlägg
        Nu har jag varit ute och testkört min pulka in action och det blir till att göra om å göra rätt... För de första så bar den inte upp i snön och sedan vart den på tok för smal för den höga tyngdpunkten... Så denna variant kan jag inte rekommendera om det är mer än 1 dm snö... Ska iväg och titta på den där Jula pulkan ist, kan jag dessutom dra den efter skotern.

[ATTACH=CONFIG]48905[/ATTACH]
        Hehe den där har jag också råkat ut för... Problemet är de smala "gångarna" folk trampat ihop i snön, som gör att pulkan glider lutandes och till slut välter. Har lärt mig att gå på "otrampad" mark istället. Du kanske kan bygga ut ihopvikbara "stöd-skidor" på sidorna, eller nåt sånt?
        Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin

Kommentera

Hur drar du pulkan i "otrampad" snö?
          Ursprungligen postat av GäddMartin Visa inlägg
          Hehe den där har jag också råkat ut för... Problemet är de smala "gångarna" folk trampat ihop i snön, som gör att pulkan glider lutandes och till slut välter. Har lärt mig att gå på "otrampad" mark istället. Du kanske kan bygga ut ihopvikbara "stöd-skidor" på sidorna, eller nåt sånt?

Kommentera

Ursprungligen postat av GäddMartin Visa inlägg
            Tanken från början var ju att få en liten och nätt pulka med nu sket de ju sig så nu blir det jula-pulkan så slipper jag dessutom bygga en kälke till skotern...

Kommentera

Se det som ett väldigt bra träningspass och att du tränar hela kroppen. Så min gamla pulka skall jag skicka till slädhimlen efter senaste träningspasset igår. Beställde pulka igår när jag kom hem.

//Martin
              Ursprungligen postat av runk3n Visa inlägg

[ATTACH=CONFIG]48905[/ATTACH]

Kommentera

Bygg en själv annars, jag byggde en efter måtten på bagaget när den står upp (så jag får med mig hunden också) oljeboard under, läkt som regnar innuti och en gammal plankbit som blev över när jag bytte vindskivor som sidor.
                Får plats med 2 st 45liter backar, stolsryggsäck och borr i den utan att behöva lägga något ovanpå backarna.

Kommentera

Måste tipsa om den här:

Jag älskar min jättestora pulka!

Kommentera

Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
                    Måste tipsa om den här:

Jag älskar min jättestora pulka!
                    Jag har precis köpt en sån och ska sammanfoga backen från min fiskepulka (om man nu kan kalla den det), hoppas att det kommer att funka bättre, måste bara konstruera om draget lite så det passar bättre efter skotern.

Kul att höra att den funkar bra!

Kommentera

Jag kör ju utan skoter dock =)
                      Går riktigt bra, uppepå snön istället för att gräva ner sig!
                      Trots sin storlek är den riktigt lättdragen och man slipper bygga på höjden med prylar.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Josun, 2025-09-28, 18:54
                      8 svar
                      297 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Moddifier, 2026-02-05, 22:27
                      6 svar
                      179 visningar
                      0 gillar