Stora tråden om ismetepulkor! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stora tråden om ismetepulkor!

Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
    Sammanfogat flera trådar om fiskepulkor.
    Mvh Mod
    Blev det inte lite fel här ang. "hampus" tråd, vilken butik för ismete i örebro?
    Vad jag vet frågar han om vilken butik han ska handla fiskesaker i och inte var han ska köpa pulka

Kommentera

• Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
      Blev det inte lite fel här ang. "hampus" tråd, vilken butik för ismete i örebro?
      Vad jag vet frågar han om vilken butik han ska handla fiskesaker i och inte var han ska köpa pulka
      Helt rätt. Missade den detaljen. Ska se om det går att fixa tillbaka dom

Edit: Tror jag fick till det nu

"Nya" ämnet: http://www.fiskesnack.com/forum/show...ter-i-%D6rebro
      Senast ändrad av Sg; 2013-03-04, 15:34.

Kommentera

• Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
        Tack, satt precis och tänkte samma sak nu slipper jag skicka PM till en admin och gnälla:P

Kommentera

• Ursprungligen postat av Zzoink Visa inlägg
          hej! såg för ett tag sen en "pulka" på blocket med skidor från en bob/snowracer och tänkte att en sån där kan inte vara så svår att bygga samma kväll går jag ut och slaktar en snowracer för att spawna på hur den ska se ut! använde det jag hade alltså en lagom back + en brassestol modell rusta fixade också så att lådan gick att ta bort om man vill

nu börjar den bli klar men fattas en bra montering av borr som jag tänkte ha baktill på dom två pinnarna genom ett lagom stort pvc rör, tror ni det funkar?

röret som sitter på sidan är till slasksleven men sen kommer jag inte på nån bra lösning till spöan inne i lådan för som det är nu far dom runt och trasslar sig eller ska man sätta rör utmed sidan som jag har gjort till sleven och sätta dom där i? behöver som sagt lite funderingar kring den

OBS... den är under utveckling och är därför inte så snyggt gjord!

över till bilderna

Hej Emanuel, hade du tänkt o ställa borret stående där bak ? då finns de en risk att pulkan välter väldigt lätt, eftersom du har tillgång till svets varför inte svetsa spöhållare fram o bak o samtidigt göra en hållare till borret så de kan ligga över locket på lådan, då får du vikten på en lägre punkt o samtidigt låser du locket på lådan, lägg gärna ut bilder när du e klar me räcern.
          Vattnet e alltid blött

Kommentera

• Ursprungligen postat av Zzoink Visa inlägg
            hej! såg för ett tag sen en "pulka" på blocket med skidor från en bob/snowracer och tänkte att en sån där kan inte vara så svår att bygga samma kväll går jag ut och slaktar en snowracer för att spawna på hur den ska se ut! använde det jag hade alltså en lagom back + en brassestol modell rusta fixade också så att lådan gick att ta bort om man vill

nu börjar den bli klar men fattas en bra montering av borr som jag tänkte ha baktill på dom två pinnarna genom ett lagom stort pvc rör, tror ni det funkar?

röret som sitter på sidan är till slasksleven men sen kommer jag inte på nån bra lösning till spöan inne i lådan för som det är nu far dom runt och trasslar sig eller ska man sätta rör utmed sidan som jag har gjort till sleven och sätta dom där i? behöver som sagt lite funderingar kring den

OBS... den är under utveckling och är därför inte så snyggt gjord!
            Ser fint ut! bred och bra, ett av felen som var på min första pulka. Jag tror den där kommer funka jätte bra där det inte är spec mycket snö, däremot har jag svårt att tro att skidorna kommer att böra upp vid lite mer lössnö.
            Bottennapp är napp de oxå!

Kommentera

• Nu är snart säsongen igång. Och jag som började med ismete förra året har tröttnat på att släpa runt 9 spön i två IKEA-kassar, så jag klurade lite och började bygga min egen släde förra helgen.

Här har ni min släde "in the making"

Click image for larger version

Name:	DSC_1808.jpg
Views:	1
Size:	232,3 KB
ID:	1770039

Det tog ca: 2,5 timme att göra den och jag är helnöjd! Byggde den ganska hög så att man kan sitta på den om man vill.. Nu är den målad, och nu väntar jag bara på att elrören och klammern jag beställt ska dyka upp så att jag kan montera spöhållarna.

Laddar upp en bild då bygget är klart

Skitfiske på er /Rickard

Kommentera

• Ja det börjar bli dags att fixa snart rickard men inte riktigt än här iaf : )
                Om du inte redan gjort så är det nog en god ide att behandla trä ramen så det står i mot
                vatten bättre!

Kommentera

• Ursprungligen postat av skogstrollet Visa inlägg
                  Ja det börjar bli dags att fixa snart rickard men inte riktigt än här iaf : )
                  Om du inte redan gjort så är det nog en god ide att behandla trä ramen så det står i mot
                  vatten bättre!
                  Den är nu målad 2 gånger med oljebaserad färg så den ska nog hålla emot väder och vind i några år

Kommentera

• Ursprungligen postat av RickardSjolander Visa inlägg
                    Nu är snart säsongen igång. Och jag som började med ismete förra året har tröttnat på att släpa runt 9 spön i två IKEA-kassar, så jag klurade lite och började bygga min egen släde förra helgen.

Här har ni min släde "in the making"

[ATTACH=CONFIG]59561[/ATTACH]

Det tog ca: 2,5 timme att göra den och jag är helnöjd! Byggde den ganska hög så att man kan sitta på den om man vill.. Nu är den målad, och nu väntar jag bara på att elrören och klammern jag beställt ska dyka upp så att jag kan montera spöhållarna.

Laddar upp en bild då bygget är klart

Skitfiske på er /Rickard
                    hmmm.....några synpunkter i all välmening....skidor bär för dåligt i mycket snö....hög tyngdpunkt= vickar lätt......
                    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

• Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                      hmmm.....några synpunkter i all välmening....skidor bär för dåligt i mycket snö....hög tyngdpunkt= vickar lätt......
                      Håller med, det där kommer bli skitjobbigt med snö på isen, du vill ha nåt som sjunker minimalt i snön, det blir skitjobbigt annars.

O med hög tyndpunkt kommer det bara välta hela tiden. Sry o säga det nu när det du byggt allt, men om du kommer få se

På blankis funkar dock en sån med skidor.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
                      9 svar
                      251 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Arbetar...