Stora tråden om ismetepulkor! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stora tråden om ismetepulkor!

Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ja jag skulle köpa biltema pulkan men efter som de va slut blev de en jula pulka för 600..

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av MartinB Visa inlägg
      Ja jag skulle köpa biltema pulkan men efter som de va slut blev de en jula pulka för 600..
      Hur är plasten i den?
      Tänkte på att min utilitysled kostade ca 500kr så hade jag hellre köpt den än ett "noname-märke"

      Kommentera


      • Jag tycker plasten verkar bra, inte för hård, mjukare än utility sled. Den är tjock och verkar slagtålig, har bara hunnit använda den två gånger

        Kommentera


        • Jula pulkan och Biltemas stora pulka verkar vara exakt samma modell fast Biltema säljer den för 399.

          Utilitysledden är grym med sin låga vikt men den är verkligen inte hållbar... Några asfaltspassager osv och det går hål i den ganska snabbt.
          Senast ändrad av hewzter; 2014-01-15, 12:59.

          Kommentera


          • Jag tycker nästan att biltema/julas pulka är bättre än utility sled pga att de är större och för mig år storleken de viktigaste! Sen om de står utility sled eller jula på den kvittar för mig

            Kommentera


            • Jag körde Julasläden hela förra året (kanske 50 pass). Helt överlägsen alla dyra småpulkor. Längden gör att den lyfter bra på snön och går uppe på snön istället för att ploga snön. Bra, tjock och mjuk plast som kommer hålla många år.

              Kommentera


              • Jag har haft jula pulkan i tre vintrar nu, drar den nästan alltid efter skotern, håller fortfarande bra, över om den syns att den är andvänd under så är det långt ifrån att de ska gå hål och då är det många tinade vägar som har korsats... Rekommenderar starkt!
                Bottennapp är napp de oxå!

                Kommentera


                • Kommit ut någon ny prisvärd pulka?
                  Biltema / JULA som gäller?

                  Kommentera


                  • granngården har knasigt stora baljor att bygga en pulka/släde av (int ens 200spänn står dock inget om längd feta borrfästen i mitten så går he nog )har redan gjort en design på en sådan å om jag ids nu i vinter bygga den över en dag med 4X4cm X3m material(ca 90spänn) å nå begade skidor från den lokala sekondhanden här i boden paret på skidor 50 spänn de får möta en såg å borras , blir någe fäste för borrn i det hela å pvc hållare som antingen bultas eller popnitas eller rent av gör ett enkelt ställ i trä med pvc rör urskårade för ca 6 spöd (he behöv nog int vara någe allmänt svårt bygge he ska bara hålla å frakta ut saker int vinna någre tävlingar i utseende
                    .
                    de stoora pulkorna jag kikat på vafan de går på ca 800 sek här uppe i norrbotten går fet bort i mina ögon å öron då bygg jag en för hälften av priset som int ens dras i baljan ...å köper Sarek å Crocodil för resten på bolaget !

                    tråden verkar ha dött ut men aja jag slappar upp någon bild när jag ids bygga sattyget fiskar bara 3-4 spöd idag å jag har muskler å kånka allting plus mat kaffetermos å flaska med vatten i en prologic fetsession väska man överlever å det värsta som händer att man int behöver se ut som en 0:a iaf .

                    Mvh
                    Paul Roger Nilsson

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sebbe T, 2023-05-02, 15:02
                    0 svar
                    210 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sebbe T
                    av Sebbe T
                     
                    Startad av Gädd-jos, 2023-07-26, 21:05
                    2 svar
                    180 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Gädd-jos  
                    Startad av Sadda, 2023-12-08, 17:09
                    14 svar
                    601 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson  
                    Startad av Isakhj09, 2024-01-07, 19:31
                    6 svar
                    245 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Niklar
                    av Niklar
                     
                    Startad av Sadda, 2024-01-07, 21:00
                    7 svar
                    434 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Låg_Profil  
                    Arbetar...
                    X