#3 flugspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

#3 flugspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det combot blir skönt. Men iof, så finns det billigare rullar som gör jobbet lika bra. Loop Xact composit rullen t.ex. När man fiskar Bäck öring, så blir ju rullen i ännu högre grad ett medel för att transportera linan på bara.

Eller varför inte en Danielsson original?

Nä, ett klass 6 kit och Bäcköring är ju som att fiska Regnbåge med en saltvattens utrustning ungefär.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2013-01-13, 20:56.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
      Absolut! Men det beror på om du gillar spön som i stort sett har en aktion ända ned i handtaget och är litet långsamt? Heter ju inte "Classic" för inte. Påminner en del om ett splitcane spö i beteendet. Ihop med en DT #3 lina så blir det ju grymt.
      Nu kan jag inte uttala mig om classic #3 för den har jag aldrig testat. Men har själv classic 6 och 8. Håller inte med om att det är någon hel aktion i spöt och inte heller att det är så långsamt. Håller man spöt "rätt" och prickar de dubbla ryggraderna är det riktigt bra drag i spöt...

Kommentera

Nu menade jag inte långsamt - långsamt. Men det #4 med en Lee Wulff triangle taper lina jag testade i somras tog det litet lugnare och kändes som det var böj längre ned i klingan än de 2 medium aktion spön jag har = RST Mythos Blue och Streamstix Competiton stix # 5. Och de är då inga snabba takt pinnar direkt.
        Men visst har Classic spöna potential att kasta långt om man timar kasten rätt?

Kommentera

Det skiljer nog rätt mycket på de olika spöna och vad de är gjorda för. En medium aktion innebär inte alltid att spöt är jätte djupt. Fick testa en kompis nyköpta ajensen argon 10fot #4 som igentligen är en #5.
          Klassat som medium men jobbar långt upp i klingan. Grymt spö som nästan kan sägas vara självkastande. (Så bra att jag blev tvungen att beställa ett själv)..

Kommentera

Nej, det är riktigt det du säger om medium aktion. Mina spön jobbar ju ned i halva klingan ca. t.ex.
            A.Jensen Argon, har jag inte prövat. Men detta är inte första gången som jag hör någon som berömmer det spöt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
            24 svar
            2 565 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg lsjonsson  
            Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57