UL-spö med multirulle? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

UL-spö med multirulle?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
    Men att säga att haspel gäller vid ul-fiske är lite fördomsfullt och förenklat. Däremot kan man väl säga att ul-fiske för multi är en entusiastgren och haspel är för de bekväma.
    Eller så kan man säga att ul-fiske med multi är för de rika (alternativt de som gillar sms-lån) och ul-haspel är för vanligt folk
    Senast ändrad av Träben; 2013-02-13, 13:57.

Kommentera

Ursprungligen postat av KeBa Visa inlägg
      "Landsförrädare"!
      Ja , det känns lite så , men nu ska vi inte gråta över det. Ja har gått vidare ....

//T

Kommentera

Men att säga att haspel gäller vid ul-fiske är lite fördomsfullt och förenklat. Däremot kan man väl säga att ul-fiske för multi är en entusiastgren och haspel är för de bekväma.
        Så kan man naturligtvis säga. Precis lika gärna som man kan säga att multi vid UL-fiske är litet nördaktigt och tillkrånglagt. Eller att UL-fiske med haspel är för dem som är fiskeentusiaster medan UL-fiske med multi är för dem som tycker att prylarna är det intressanta. Fast varför ska man säga så mycket? För praktiska ändamål räcker det med att konstatera att man måste lägga många sköna tusenlappar innan man får ihop en multiutrustning för UL som fungerar tillnärmelsevis lika bra som en hyfsat billig haspeldito.

Kommentera

Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
          Eller så kan man säga att ul-fiske med multi är för de rika (alternativt de som gillar sms-lån) och ul-haspel är för vanligt folk
          Iofs inte helt fel!.....de som kör UL-multi hade pengar.....eller så står de och svär med "billig" multi i näven..
          UL-haspel (och haspel i övrigt) är för de som vill "bara fiska"!

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
            Så kan man naturligtvis säga. Precis lika gärna som man kan säga att multi vid UL-fiske är litet nördaktigt och tillkrånglagt. Eller att UL-fiske med haspel är för dem som är fiskeentusiaster medan UL-fiske med multi är för dem som tycker att prylarna är det intressanta.
            Resonemanget funkar väl med allt? Man kan ju dra en del öring med en Cardinal 66a, så varför testa multi öht?

Man utvecklar nya tekniker då man kastar ul och där kan multirulle vara mycket mer praktiskt. Jag sticker väl inte under stol med att jag är rullentusiast och med två barn under 3år har man begränsad fisketid, så vad gör man för att tillfredställa sina behov?
            Jag tycker att det är kul att plocka med mina fiskeprylar och jag har som numer rökfri rätt mycket pengar över som tidigare bara brann upp. Dessa lägger jag på fiskeprylar. Det är inte så att jag försöker övertyga någon att börja fiska multi-ul och spendera mer pengar än nödvändigt. Jag försökte bara ge min bild av det hela. Fiske handlar för mig om att njuta, vilket jag gör mer och starkare med utrustning jag gillar. Är inte det att vara fiskeentusiast?

Kommentera

Det är inte så att jag försöker övertyga någon att börja fiska multi-ul och spendera mer pengar än nödvändigt
              Du kan försöka och övertala mig att köpa mer multi ul rullar? //T
              PS: Det kanske inte så svårt.

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                Du kan försöka och övertala mig att köpa mer multi ul rullar? //T
                PS: Det kanske inte så svårt.
                Absolut! Om du ber om det kan jag, trots att du föredrar cykelväxeltillverkarna flagga för T3 MX 1016XHL (http://all.daiwa21.com/fishing/item/...3mx/index.html).
                Tror blir en sådan för mig till våren iaf. Sjukt skön utväxling att bränna små spinnare med när vattnet är varmt! Magforce 3D har jag inte haft nöjet att testa än, men Magforce Z är ju underbart!

Kommentera

Resonemanget funkar väl med allt? Man kan ju dra en del öring med en Cardinal 66a, så varför testa multi öht?
                  Även haspel är ju onödigt krångligt när man kan få Hö med en Abumatic och ett billigt enhandsspö...

Kommentera

Magforce 3D har jag inte haft nöjet att testa än, men Magforce Z är ju underbart!
                    Mag 3D har inte testat heller, men det lovar gåått. Jag har haft två rullar med Z och jag gillar inte den så mkt, ska jag säga. Den vanliga c-bromsen är tillräcklig bra för nästan alla situationer. Däremot type R+ daiwa rullar rockar fett.

Det var ett tag jag fiskade med multi ul, för att på senare år har jag hållit mig över 5g.

Häls /T

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                      Även haspel är ju onödigt krångligt när man kan få Hö med en Abumatic och ett billigt enhandsspö...
                      Du får naturligtvis använda vilken utrustning du vill men jag upplever att jag kastar betydligt längre med min C66:a och ett tiofotsspö så åtminstone vid landbundet fiske efter havsöring anser jag det vara ett bättre val än Abumatic och billigt enhandsspö. Å andra sidan så finns det ju många som inte kan använda en haspelrulle utan att få trassel på linan och för dem är naturligtvis abumaticen ett nöjsammare alternativ.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                      24 svar
                      2 346 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13