import, via holland? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

import, via holland?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• import, via holland?

att imporera grejjer från USA kan bli en del dyrare än de egentliga priserna pga alla straffavgifter och tullar hit och dit. våran moms är ju på dessutom 25% av priset (och frakt). men man ska tydligen kunna importera grejjerna via holland. dom har inte lika hög skatt och inom EU förekommer inga tullar.
    nån som vet hur man går tillväga? eller vet nått företag som sysslar med detta? egna erfarenheter?

eller kanske något annat sätt att få ner priserna med minimala risker? nått land inom EU som är billigt kanske?

att importera från holland ska väll inte vara några problem bara man hittar en sida på engelska, men jag vet inte om de är billigare där än här.
    jag tänkte mest på att importera från USA via holland. eftersom deras moms är billigare än här. vet dock inte hur mycke billigare än :P
    jag vet inte hur ja ska gå till väga bara

Kommentera

Har hittat lite Bull Dawgs i england, men vet inte vad sådant kostar här hemma eftersom jag inte fiskar med sånt själv.

Kommentera

intressant teori.. men en butik i holland borde inte vara alltför svår att hitta.. det var fan att när manv ar i holland förra året att man itne letade upp en fiskeaffär och kollade in lite.. jerkade inte då visserligen men.. man har ju kunnat börja..
        Fish On!

Kommentera

Ursprungligen postat av kal_erixon
          att importera från holland ska väll inte vara några problem bara man hittar en sida på engelska, men jag vet inte om de är billigare där än här.
          jag tänkte mest på att importera från USA via holland. eftersom deras moms är billigare än här. vet dock inte hur mycke billigare än :P
          jag vet inte hur ja ska gå till väga bara
          Lär inte vara nåt problem med engelska, i Holland talar de lika bra engelska som vi, vikter, färger, märken är ju lätt att förstå ändå. Annars är ju riktig flamländska i skrift otroligt likt svenska.
          När jag reste i trakterna räknades allt i "guilders" dvs "gulden". Priserna var inte överdrivet bra i förhållande till svenska priser men hittar man rätt kanske...?
          Detta gällde främst träarbetade jerks. Att hitta nån skaplig sida via nätet borde inte vara alltför svårt, kanske finns nån länk via lurebuilding?

Kommentera

Åk över till polen, har hört att Salmo Slider inte kostar mer än 20 kr.
            Är det rykten eller sant?
            är det sant ska man ju åka dit och köpa..

Kommentera

Jo Polen ska vara billigt men lär inte vara det så länge till. EU-utvidgningen har sina nackdelar, se vad som hänt med alla gamla billiga charterställen ex vis Grekland. Kroatien och andra forna Jugo-stater är även de billiga att köpa fiskegrejer i.

Kommentera

Pratade häromdan med min polske fd svärson om prisutvecklingen i Polen. Han planerade sin årliga släktträffarrresa och hade ämnat att även passa på att byta bilens vindruta. Han kollade runt lite om vad ett sånt jobb kunde gå på upptäckte snart att det som förr kostade närmast ett handslag numera kostade skjortan. Så rutan skulle bytas här och snarast. Därtill trodde han sig få jobbet bättre utfört i Stockholm.
                Men natuligtvis är det så att många varor fortfarande har ett överkoligt pris där nere. Polackerna har ännu inte råd att betala i samma mån som forna västeuropeer men i och med EU-inträdet kommer man att tvingas acceptera att marknader i andra länder styr priser och löner i deras land med de konsekvenser på gott och ont som det medför.
                Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                24 svar
                2 437 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg lsjonsson