Byxor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Byxor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Byxor

Jag skulle behöva lite bättre fiskebrallor. Jag har tidigare haft ett hyfsat regnställ men det är inte riktigt gjort för vildmarksliv och fiske så det har börjat ge vika.

Jag söker efter ett par vattentäta brallor som andas. Gärna med lite förstärkning vid knä och röv. Jag har sneglat lite på geoff anderson men de kostar ju en del. Jag hittade ett par kopior, pinewood men de var tydligen inte helt regntäta och det vill jag ha. De ska palla en regnskur när jag är ute med båt utan att det ska läcka genom samt lite tuffare tag.

Vad har ni för förslag på ett par bra byxor?

Om du vill ha helt regntäta så funkar bara tjocka regnbyxor. Men ett annat bra allternativ är t.ex. fjällrävens frilufsbyxor som man impregnerar med en sak som ser ut som en tvål och som man sedan smälter in i brallorna mha strykjärn eller torktummlar. Nackdelen med att impregnera är att de andas sämmre men blir mer regntätat. Om du har lite mer pengar att lägga så har du olika byxor med gore-tex.

Kommentera

Tipps!

Om du har närhet till någon outlettbutik så kan du få tag på dessa plagg till ett mycket bättre pris!

Kommentera

Jag kör med Ron Thompson Outback. Funkar bra.
        Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Tjenare, jag gick i samma tankar tidigare i våras och bestämde mig för ett par Pinewood Lappland Extreme-byxor. Riktigt schyssta faktiskt! Kolla under fliken "jackor" på http://www.fiskefiskar.se Dom tar 649 kr för dem. Klart prisvärda!
          Bend or Die!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Brunte
            Jag kör med Ron Thompson Outback. Funkar bra.
            Jag med, och dom tål regn nästan lika bra som mina mjukisbrallor
            Men dom fungerar ju helt klart som fiskebrallor.

Skall investera i ett par Geoff snart...

EDIT; Köpte en Jacka från ITAB för 749;- som jag e riktigt nöjd med. Den är mjuk och följsam samt regntät, byxorna tordes vara av lika bra skick. Linu_z här på forumet vet jag har dom. Han e nöjd vad jag hört...Men som sagt, jackan verkar fruktansvärt prisvärd såhär efter ett par månaders användning
            Senast ändrad av Flodebanan; 2005-05-11, 14:34.
            sigpic

Kommentera

[QUOTE=Flodebanan]Jag med, och dom tål regn nästan lika bra som mina mjukisbrallor
              Men dom fungerar ju helt klart som fiskebrallor.

Jag har klarat mig undan regnet än så länge.
              De är ju iaf snygga =)
              Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

synd att jag inte kan prova ngra frin ITAB.. bökit o skicka tillbaka om det inte passar etc..

Kommentera

Såg inte förrän nu att du redan kollat på ett par Pinewood men att de inte skulle vara vattentäta. Det finns flera olika modeller men de som jag menar, Lappland Extreme, är definitivt vattentäta. De marknadsförs, med all rätt, som ett par tåliga, vattentäta byxor som klarar ur och skur. Det finns Pinewood-byxor av modellen Finnveden, Lappland och Lappland Extreme. Det är de sistnämnda du ska kolla efter. De ser ut som de som heter Lappland, men är alltså lite annorlunda. Kostar ca 150 kr mer.
                  Bend or Die!!

Kommentera

Jag fiskar alltid i ett par Snickers snickarbyxor i bävernylon. De är tåliga, förstärkta vid knän och regntäta. Jag brukar dra dem utanpå mina gummistövlar om det regnar, så slipper jag vatten i stövlarna.

Det enda negativa är att de har två stora, öppna fickor. Även den ohändige bör ju dock kunna sätta dit en dragkedja utan större problem. Jag har dock varit för lat än så länge.

Jag använder dessa byxor både när jag fiskar och håller på med hästarna. God kvalitet till bra pris.
                    Matpaus? Fisken kan ju finnas i nästa kast!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                    14 svar
                    1 972 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11