Letar å letar..... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Letar å letar.....

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hehe! ja om du inte har tillgänglighet att känna på spöna så är det väl ingen jätteidé att lägga pengar påt. Men något som typ alla butiker har här i götelabörg, är ju Shimanos Speedmaster, sjukt goa spön! Kolla in dom
    Kolla in bloggen vettja!! http://teamgalgrepp.wordpress.com/

Kommentera

Sant men har ändå väckt ett STORT vill ha behov efter allt man läst....
      Kan tänka mig att det passar mig perfekt med kastvikt och längd iaf.
      Vill kunna kasta lite större beten men ändå inga jätte grejer så att säga, gott sugen på att känna på spöt med tex nån Shimano ci4 rulle i 2500 storlek eller kanske en Penn Battle 3000.
      Vill som sagt hålla ner ner det så gott det går och vanligtvis då ligger ja väl på 40-50 sträcket kan ja tänka mig...

Hoppas nån som har känt på spöna skriver här, ska ta och ringa Lundgrens på måndag oxå och kolla vad dom säger.

Tack alla för era komentarer!
      //Mange

Kommentera

Lägger mig i lite vad gäller Legendspöna...
        Fiskar bara legendspön själv och tycker de känns överlägsna andra spön jag provat. Sen ska det ju tilläggas att jag absolut inte provat allt! Men det känns som att jag skulle kunna köpa ett legendspö osett.

Jag är lite sugen på detta:

Jag har ett Top n Tail idag och det kastar de flesta av mina beten för gädda.
        Sen måste du börja fiska multi... ;-)

Kommentera

Alla får vara med och leka Totte

Va tycker du om kastvikterna, vad ja förstått det som så är klassningen mer att "detta är den ultimata vikten för spöt sen kan du självklart kasta med mindre och mer"
          Stämmer detta?

Funderade faktiskt på multi denna gången, har haft några set innan och vi kommer verkligen inte överens så det slutar alltid med att ja kör haspel ändå....
          Men även jag växer kanske upp en vacker dag

Kommentera

Ska som sagt ta och ringa Lundgrens imon och tjata lite ang spöt.....

Men va tror/tycker vi om Shimano Vanquish??
            Nån som har den eller som känt på den eller känner nån som kör med den?
            Finns ju i 3000 storlek (samma som Penn 3000?) vilket ja tror kan bli perfekt för det känns nästan som att Shimono 2500 kan vara lite på gränsen när vi snackar beten på 50-60g, klart att dom klarar det alltså men slits lite väl mycket i längden kanske....

Kommentera

Ursprungligen postat av Mangemann Visa inlägg
              Va tycker du om kastvikterna, vad ja förstått det som så är klassningen mer att "detta är den ultimata vikten för spöt sen kan du självklart kasta med mindre och mer"
              Stämmer detta?

Man kan ju alltid kasta mindre men då utan hjälp av spöt =)
              Det minsta jag kör på det spöt är väl vibrax lite större spinnare och som mest har jag råkat dra iväg nån bulldawg magnum då jag tagit fel spö.

Kommentera

Vad är det för typ av hundar som stjäl fiskespön och annan utrustning? Kan det vara en hellhound?
                sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
                  Vad är det för typ av hundar som stjäl fiskespön och annan utrustning? Kan det vara en hellhound?
                  Hahaha.....

Kommentera

Ursprungligen postat av Mangemann Visa inlägg
                    Kollat en hel del på St Croix spöna och hört/läst massa bra om dom, problemet är väl bara att dom inte finns att känna på här i stan.
                    D jävligaste är att ja va upp i Stockholm och inne på Lundgrens nu i sommar men helt ovetande att nån hund hade brutit sig in och snott alla mina grejer

Ingen lust att åka upp bara för att känna på några spön tyvärr.

Kikat massa på dessa 2

Nån som rent av har eller har haft nåt av dessa 2 som kan komma med lite input??
                    Hur är St Croix annars, har för mig att jag läst nånstanns att dom e sjukt underklassade????

Ingen lust att stå och dänga med en stock och ha 0 i känsla när ja drar mina snipor som det så oftast blir

//Mange
                    Också lite nyfiken på klassningen av betesvikter av denna. normalt brukar croix klara mer än vad som står

Kommentera

Ursprungligen postat av Nuzebel Visa inlägg
                      Också lite nyfiken på klassningen av betesvikter av denna. normalt brukar croix klara mer än vad som står
                      Köp ett och testa vet ja, kör med Shimano Vanquish 3000 och ring mig sen

Det får gärna "klara" lite till för min del, säg upp till 65g men vill ju inte som ja skrev tidigare ha en stock å fiska med heller....
                      Ska ringa dom imon å kolla lite, skriver ett butiks utlåtande då.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                      24 svar
                      2 474 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57