Alltid intressant med diskussioner av olika slag, men i det här fallet tycker jag det är givet..sintrad brons har vad jag förstår porer för att "hålla olja" och varför då förstöra denna funktion, för jag antar att den förstörs om man polerar. Dessutom är väl vitsen med dessa lager att axeln glider i en hinna av oljefilm mellan axel och glidlagret..
Det andra är själva spolaxeln..möjligen kan man polera ändarna som ligger an mot kopparshimsen i rullens ändkoppar.
Att däremot ge sig på polering med ex. en dremmel av den yta som "glider" inne i bussningen känns vanskligt..vet man inte vad man gör är väl risken stor att axeln inte är rund efter att man polerat.
Men det är väl bara att polera på för de som vill =)
Det andra är själva spolaxeln..möjligen kan man polera ändarna som ligger an mot kopparshimsen i rullens ändkoppar.
Att däremot ge sig på polering med ex. en dremmel av den yta som "glider" inne i bussningen känns vanskligt..vet man inte vad man gör är väl risken stor att axeln inte är rund efter att man polerat.
Men det är väl bara att polera på för de som vill =)
Jo jag har sett att det finns kullager att tillgå. Men känns lite som helgerån att sätta i sådana i min gamla 6000 -69:a...
Kommentera