Köpt ny båt!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpt ny båt!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tycker om dina raka analyser, tycker inte du klankar det minsta. Sedan håller jag inte alltid med dig, men det är väl som det ska.

Att det finns många till salu beror ju till stor del även på det stora antal som sålts, känns som hälften av alla båtar är ryds.

Finns ju många bättre båtar, främst vad gäller stötigheten (åkegenskaper). Ryds är däremot ofta väldigt stabila när det ligger stilla även om viktfödelningen är skev. Visst går vissa av de du nämt mjukt i sjön, men uttern har också haft stora problem eller har haft vad gäller plastkvalitet och detaljfastsättning. Sedan saknar de flesta båtar ordentlig relingshöjd som duger till fiske i havet. Rydsen är stabil i sidledes (och därmed stötigare pga botten), samt med högt och inte utåtlutande reling. Jag gillar Yamarin, åkt olika modeller, saknar dock den bra reling, men grym kvalitet och köregenskaper. Kostar skjortan, så det blir om några år med stadig lön. Ockelbon är på tok för låg, dock aldrig kört den.

Min båt skall användas för sol och bad, trolling, havsfisk, inget nämnvärt spinnfiske annat än av ren slump.

Du får veta allt som händer, sedan kan du säga vad var det jag...

Har du inget bra namn?

Ursprungligen postat av elanen
    Sturegon, var inte för att klanka. Var mer en snäll varning. Som sagt, jag snackade med Ryds på senaste båtmässan om deras problembåtar. Och dom höll med. Det är dom senaste 3 åren dom har förbättrat sina båtar. Sade en av killarna där. Det är inget nytt Ryds fenomen. Deras båtar från tidigt 70-tal har haft samma problem. Det är ju därför dom inte står så högt i pris. Och att det alltid finns massor med Ryds att köpa. Kan påminna att det finns många båtar 5 meters båtar som går mjukt i sjön. Men ändå är stadiga. Yamarin, Askeladden, Uttern och även mindre båtar som Ockelbo B 16 klara det ypperligt. Har med båtkonstruktionen att göra bara.
    sigpic

Kommentera

Hihi, ja vad skall man säga=)

Ursprungligen postat av Arnenym
      Ja,,,,,Grattis då, eller vad man ska säga
      sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Sturgeon
        Tycker om dina raka analyser, tycker inte du klankar det minsta. Sedan håller jag inte alltid med dig, men det är väl som det ska.

Att det finns många till salu beror ju till stor del även på det stora antal som sålts, känns som hälften av alla båtar är ryds.

Finns ju många bättre båtar, främst vad gäller stötigheten (åkegenskaper). Ryds är däremot ofta väldigt stabila när det ligger stilla även om viktfödelningen är skev. Visst går vissa av de du nämt mjukt i sjön, men uttern har också haft stora problem eller har haft vad gäller plastkvalitet och detaljfastsättning. Sedan saknar de flesta båtar ordentlig relingshöjd som duger till fiske i havet. Rydsen är stabil i sidledes (och därmed stötigare pga botten), samt med högt och inte utåtlutande reling. Jag gillar Yamarin, åkt olika modeller, saknar dock den bra reling, men grym kvalitet och köregenskaper. Kostar skjortan, så det blir om några år med stadig lön. Ockelbon är på tok för låg, dock aldrig kört den.

Min båt skall användas för sol och bad, trolling, havsfisk, inget nämnvärt spinnfiske annat än av ren slump.

Du får veta allt som händer, sedan kan du säga vad var det jag...

Har du inget bra namn?

ähh! sluta fjanta dig! ryds är världens bästa båt och alla andra är undermåliga kopior. livsstilen ryds är inte falsifierbar, gillar man inte ryds så är det för att man inte förstår bättre!
        achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
        \m/

Kommentera

Inte för att förstöra min tråd, så visst har du rätt. Helt ärligt så har jag i mitt liv aldrig råkat köpa en produkt som behövts reklameras. Vissa har varit bättre andra sämre, men inte utan att det gått att rädda. Hoppas att denna Ryds inte skall förstöra mitt framgångståg.

Viva la Ryds!!!

Ursprungligen postat av ALQ
          ähh! sluta fjanta dig! ryds är världens bästa båt och alla andra är undermåliga kopior. livsstilen ryds är inte falsifierbar, gillar man inte ryds så är det för att man inte förstår bättre!
          sigpic

Kommentera

paddtorsk

Paddtorsk Raniceps Rainus. Passar ju bra med tanke på den att ryds båtarna e rätt knubbiga. Sen har jag fått för mig att du mäst sysslar med salt fiske. Så varför inte Rainus, Raniceps eller Raniceps Rainus

Kommentera

Varför inte:
              Sten Sture DY (den yngste)
              Beluga
              (M/Y) Glädjen det blir ju lite fel med (S/Y)
              S(t)ure catcher

Kommentera

tjaa... mitt förslag till namn:

baljan
                fiskdräpers

Kommentera

Döp båten till Kerstin!

Kommentera

Jill Jonsson eller TorskTank2000 röstar jag på
                    Claes Elfsberg är oxå ett alternativ
                    När drar vi?

Kommentera

Sturegon, Njurdödaren får bli mitt namn he he.
                      Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                      14 svar
                      1 987 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11