VERITAS VRS662-6MH 15-60g - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

VERITAS VRS662-6MH 15-60g

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • VERITAS VRS662-6MH 15-60g

    Hej undrar om nån har detta spö och min fråga är kan jag använda det till flöte samt dropshot lite som allround spö mestadels till abborre men gärna gös med ?
    Nybörjare

  • #2
    Jag har inte just det Veritas-spöt men ett annat i den serien, och de är väldigt trevliga spön. Men det du ska tänka på är att de är ganska styva och underklassade, så just det spöt skulle jag nog inte använda till att kasta vikter under 25g med.

    Kommentera


    • #3
      Klart de går, men det är absolut inte lämpat för lätt flötmete och dropshot.
      Bloggen | Portfolio

      Kommentera


      • #4
        Kom med förslag ?
        Nybörjare

        Kommentera


        • #5
          Ingen förslag ? Ska jag köra på en haspel istället 10-30g ? kom gärna med förslag !
          Nybörjare

          Kommentera


          • #6
            Kom med förslag ?
            Det finns ju lägre klassade Veritas, och om mete är det bara att köpa kastdobbar med lite vikt i så funkar det fint.

            Kommentera


            • #7
              I min mening är det för stor skillnad mellan metoderna för att du ska kunna köpa ett spö som är riktigt bra för båda. Ett bra dropshotspö har känslig topp och tuff ryggrad. Den känsliga toppen gör sig inte alls bra för mothugg vid flötmete. Men om jag hade varit dig och var tvungen att välja så skulle jag köpa ett dedikerat dropshotspö. Det går att använda till flötmete men är inte optimalt. Ett spö dedikerat för flötmete är däremot inte alls lämpat för dropshot. Du kan ju slå ett öga på fishecos senaste sändning där de snackar lite om spön. Har själv ett Yasei dropshot, men jag tror att ett Dragon som Henke använder är lite stadigare i toppen.
              Bloggen | Portfolio

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Numse Visa inlägg
                I min mening är det för stor skillnad mellan metoderna för att du ska kunna köpa ett spö som är riktigt bra för båda. Ett bra dropshotspö har känslig topp och tuff ryggrad. Den känsliga toppen gör sig inte alls bra för mothugg vid flötmete. Men om jag hade varit dig och var tvungen att välja så skulle jag köpa ett dedikerat dropshotspö. Det går att använda till flötmete men är inte optimalt. Ett spö dedikerat för flötmete är däremot inte alls lämpat för dropshot. Du kan ju slå ett öga på fishecos senaste sändning där de snackar lite om spön. Har själv ett Yasei dropshot, men jag tror att ett Dragon som Henke använder är lite stadigare i toppen.
                Ok jag vet att det är svårt att kombinera men fokusen blir väll på dropshot kan bli nån enstaka gång att man kör med mete har spanat in Yasei den vita fokusen blir abborre men vil gärna fiska regnbåge och öring ! till det tyngre fisket har jag en bft bandit 8 25-90g med shimano nasci 4000 !
                Nybörjare

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                2 svar
                2 495 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg TomHiddleston  
                Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                24 svar
                3 828 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg uffe62
                av uffe62
                 
                Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                39 svar
                5 645 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg OGRudan
                av OGRudan
                 
                Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                468 svar
                107 657 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Julle68
                av Julle68
                 
                Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                3 548 svar
                228 919 visningar
                12 gillar
                Senaste inlägg Piscantur stercore  
                Arbetar...
                X