Val av årets investering!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Val av årets investering!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Val av årets investering!!

Hej Alla!
    Sitter nu under vintermånaderna och funderar på vilken investering jag skall göra inför fiskesäsong 2014.
    I utrustningsväg har jag redan spön/rullar och beten etc i hyffsat omfång. Fisket jag utövar är gäddfiske i skärgården.
    Båt har jag i form av en Buster L. Jag har ingen plotter, inget ekolod och ingen elmotor.

Mina funderingar går just nu kring om jag ska investera i ett komboinstrument Plotter/Ekolod (sneglar på Lowrance Elite-7 HDI) eller en elmotor (Minn Kota Powerdrive 55 i-pilot).

Säg nu inte att jag ska köpa båda, har inte den plånboken för att ta båda investeringarna samma år.

Vad tror ni, vilket kommer ge mest nytta och glädje att investera i först?

Ekolod utan tvekan. Elmotor är såklart trevligt men det klarar man sig utan. Ekolod ger dig mer kunskap om vattnet du fiskar på och du kan såklart mycket lättare hitta betesfisk, djupbranter, grynnor osv. Temp och får du på köpet.

Kommentera

Tjääna
      Ekolod utan tvekan
      För min egen del så var köpet av ekolodet ett riktigt lyft. Mitt abborrfiske blev grymt bra, på ett par fisketurer.
      På dom igen
      [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
      [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av nho1 Visa inlägg
        Hej Alla!
        Sitter nu under vintermånaderna och funderar på vilken investering jag skall göra inför fiskesäsong 2014.
        I utrustningsväg har jag redan spön/rullar och beten etc i hyffsat omfång. Fisket jag utövar är gäddfiske i skärgården.
        Båt har jag i form av en Buster L. Jag har ingen plotter, inget ekolod och ingen elmotor.

Mina funderingar går just nu kring om jag ska investera i ett komboinstrument Plotter/Ekolod (sneglar på Lowrance Elite-7 HDI) eller en elmotor (Minn Kota Powerdrive 55 i-pilot).

Säg nu inte att jag ska köpa båda, har inte den plånboken för att ta båda investeringarna samma år.

Vad tror ni, vilket kommer ge mest nytta och glädje att investera i först?
        Hej Niklas Holmfeldt;

För mig är valet inte svårt! Med ett komboinstrument Plotter/Ekolod som Lowrance Elite-7 HDI kan du både se, memorera och lagra allt du upptäcker under båten....

Att åka fram med båt på vattnet utan ekolod jämför jag med att gå i skogen med förbundna ögon....

Elmotorn Minn Kota Powerdrive 55 i-pilot kan du vänta med tills du vet att ekonomin tillåter...

Studera gärna och bläddra bland mina bilder här genom att trycka på pilarna ... http://www.trumman.com/fisketips/galleri_05.htm ... så förstår du att jag har några års praktisk erfarenhet av både Lowrance ekolod/plotter och Minn Kota elmotorer ...

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Senast ändrad av Old Firehand; 2014-01-30, 15:43.

Kommentera

Håller med övriga här.
          Ekolod helt klart. Visst blir det enklare att fiska med en elmotor men det går att klara sig undan med ankringar, drifter och liknande. Däremot skulle jag känna mig både blind och amputerad utan ekolodet!
          //Micke

Kommentera

Jag skulle också satsa på ett ekolod men att det är en investering håller jag inte med om

Kommentera

Köp en Elmotor! Det är så jäkla gött! Botten ser du om du kikar över relingen på din båt

Kommentera

Kan man ens fiska från båt utan ekolod?

Kommentera

Ekkolodd, uten tvil.

Men hvis du på sikt ønsker frontmontert elmotor, bør du i hvertfall vurdere HDS i stedenfor Elite HDI, siden HDS kan kobles sammen med Motorguide frontmontert elmotor.
                  Team Colibri

Kommentera

Varför inte köpa ett billigt/begagnat lod och Minn Kotan med i-pilot, och sedan när plånboken tillåter, köpa ett mer avancerat lod ?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                    24 svar
                    2 472 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson  
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57