Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ditt senaste inköp.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Aspir3 Visa inlägg
    Hahaha nae det stannar allt i min ägo Tanken var att ha chooten-haspel som ett all-around men mest för dropshot, chooten-Spinn för jigg fiske, W3 TC för Texas och carolina och sen westins nya W3 crank (som inte kommit än) till crankbaits och jerkbaits. Men får se hur det blir i slutändan
    En fin laguppställning, skönt att slippa byta bete eller tackel och istället bara greppa rätt tacklat spö å fiska!

Kommentera

• Jag kör också Ursuit Easy, bra skit men ingen som helst värme så viktigt att klä sig efter omständigheterna undertill, lutar starkt åt att beställa ett finnfill Heavy ställ för att förenkla detta vid kalla förhållanden.

Kommentera

Var nere i Jönköping hos Fiske & Outdoor och kollade in deras 2-dagarsmässa. Blev tre stycken shad rap shad 9cm, 12g och ett Gunki Iron-t Chooten C 210cm 5-25g för min Curado 70. Allt inför kommande borrefisket.
        [ATTACH=CONFIG]99139[/ATTACH]
        Satan vilken het kombo!

Kommentera

• Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
          Jag kör också Ursuit Easy, bra skit men ingen som helst värme så viktigt att klä sig efter omständigheterna undertill, lutar starkt åt att beställa ett finnfill Heavy ställ för att förenkla detta vid kalla förhållanden.
          Ja det är väl bara ett skal i typ Goretex (eller WannabeTex). Jag har en del underställ sedan tidigare. Brukar klä mig i lager och strippar av om det blir för hett. Med Ursuit Easy dräkten borde det vara busenkelt att krångla av eller på ett lager under dräkten. Tänkte trots det kolla på Thermotic ställen på Fiskemässan. Hoppas någon har med sig dom till Älvsjö? Lite extra flytkraft i dräkten skadar inte om den mot förmodan går läck. Sen kommer jag som extra säkerhet köra med en manuell Baltic upblåsbar i alla fall om vädret är busigt.
          Ska bli skönt med en tunnare dräkt. Den militära Typhoon dräkten jag redan har är av superkvalitet och det kevlarförstärkta GoreTex materialet är både mjukt och sjukt starkt men den är alldeles för varm sommarhalvåret.
          Det enda jag inte helt gillar med Ursuitdräkten är just att den är svart.... kan kanske bli hett på sommaren men man får väl ta ett dopp då och då med dräkten på!!
          Jag kunde inte se att den hade hängslen? Saknar man det? Just när man springer omkring med en torrdräkt på halv stång är ju det ganska praktiskt.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Nörre_ Visa inlägg
            Satan vilken het kombo!
            Den ligger bra i handen vill jag lova! Strax norr om 300g på hela paketet är helt ok Abstinensen är total nu när det står -10c på termometern...

Kommentera

Den ligger bra i handen vill jag lova! Strax norr om 300g på hela paketet är helt ok Abstinensen är total nu när det står -10c på termometern...
              Det kan ja absolut förstå!!
              Har sj köpt en shimano casitas ja letar spö till,ska till sporting nästa vecka.
              Ska bli jävligt kul å börja fiske borre med multi.
              Abstinensen ska vi inte ens tala om!!!
              Köpte ny båtmotor i höstas,han precis köra in den,så låg isen.

Kommentera

• Casitas är en väldigt trevlig och prisvärd rulle
                Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

• Arsenalen saknar 5-20gram och 100-150gram spinn combos, ligger grejer i olika kundvagnar men det finns inga deg till att köpa nu, men en 18cm Tomic levererad hem till dörren för 50kr hade jag i alla fall råd med denna månaden, den kommer att sitta som en smäck på djupriggen och garanterat leverera feta gäddor.
                  Click image for larger version

Name:	DEA8CF5A-091D-4DC4-AA5F-3B963DEF3587.jpg
Views:	1
Size:	598,5 KB
ID:	1786418

Kommentera

• Igår blev det en BFT instinct X7, och en Stradic C14+ nu får gärna våren komma så man kan fiska istället för att köpa saker.....

Kommentera

• Ursprungligen postat av Nörre_ Visa inlägg
                      Det kan ja absolut förstå!!
                      Har sj köpt en shimano casitas ja letar spö till,ska till sporting nästa vecka.
                      Ska bli jävligt kul å börja fiske borre med multi.
                      Abstinensen ska vi inte ens tala om!!!
                      Köpte ny båtmotor i höstas,han precis köra in den,så låg isen.
                      Borre med multi är en helt annan dimension (enligt mig). Superkul! Nu vet jag inte vad din budget för spöt är men till en casitas så skulle Westin W3 TC passa super. Gillar man inte bar klinga under rullen så är daiwas prorex xr-serie lite snällare med eva-foam. Har du dock pengar och gillar att matcha färger så är Abu garcia Villain 2.0 210cm 5-25g jävligt bra och snyggt till den rullen!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Test005, 2004-04-05, 09:51
                      32 svar
                      4 659 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Swiking
                      av Swiking