Ah, köpt ett Elite 9Ti från en kille i grannbyn med.
Så nu blir det väldigt många ekolod, men det gör inte så mycket. Kul att ha saker som skymmer sikten!
Ska hämta det i veckan, han skulle montera ur det ur båten då.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ditt senaste inköp.
Collapse
X
-
Skaffade mig en gammal drömrulle, Black Max 1600!
Det första som slog mig är att det är till stor del samma rulle som Mörrum, när det gäller konstruktionen iaf.
Länge sedan jag hade isär Mörrum men det var väldigt många saker som var likt, iaf så som jag minns det. Men betydligt mindre plast i BM.
Sjukt liten söt rulle detta.
På något underligt sätt mer exalterad över den än Steez.... men det är nog för att jag minns hur jag dreglade över den som tidig tonåring.
Dessutom att plocka ner en rulle man aldrig meckat med innan i smådelar utan att titta på hur det sitter och sen försöka få ihop och sjukt roligt.
Det är en del funderande och testande. Och känslan att "denna gången blir det rätt".... varje gång.
Mycket underhållande och nu har jag haft isär den ett par gånger.
Det enda som har varit roligare var när jag fick en UltraMag i delar, där vissa delar var dubbla och defekta.
Det var mycket spännande att få ihop alla fjädrar och skit.
Det som är extra ballt med denna är att tumtangenten går upp automatiskt även som frikopplad, det sitter en fjäder som trycker upp den automatiskt.
Även en fjäder för att dra tillbaka frikopplingen, vilket gör att det blir väldigt enkelt att börja veva. Ingen belastning alls krävs.Senast ändrad av joens; 2019-01-20, 14:13.
- Gillar 2
Lämna en kommentar:
-
Givare och strömsladd till mitt Echomap 42cv som ska börja ta mig från Lowrance till Garmin om jag gillar det jag ser.
Ska börja med att logga mina sjöar samtidigt som jag fiskar för att bygga upp ett arkiv med kartor.
Samt för andra fiskare som kör med Garmin så dom kan ladda ner lite kartor. När jag ändå kör runt så kan man ju logga sjöarna.
Även om jag inte går över till Garmin. . .
Lämna en kommentar:
-
Jag kör som sagt med både carprigg ringar och s eller m. De är ju tänkta till speed-och slowjiggar på allt i tropiska hav. Bra grejer det
Lämna en kommentar:
-
Utter, tanken är som du nämnt att använda dessa till någon form av tafsar och stingers.
Framförallt för att ersätta fjäderringar.
Nu hittade jag relativt bra info angående vilka mått respektive storlek hade, men det är ju otroligt grova grejer. Ringen på 7,5mm tål 450lb! Det är ju duktigt mycket overkill för gäddfisket, men jag gick efter storleken.
Lämna en kommentar:
-
Använder oftast solids till twitchbaittaffsar Minsta storleken. Finns ju även till mete. Till gäddtafsar (wire) M till jiggfiske. Kanonbra grejer det. Sitter perfekt i en No-knot
Lämna en kommentar:
-
Jag har själv använt de solida till tafsar ja, även till stingers och dylikt.Ursprungligen postat av Utter Visa inläggJäkla, inte illa detta paket! Vad använder du solid rings till? Taffs?
Alla dessa ska däremot inte jag ha, vi får väl locka in Bentzerfaust här så han får förklara vad ringarna
ska vara till.
Ångrar att jag inte plockade hem lite fler kullagerlekanden, förvisso gjorda i Kina men otroligt fin finish och
hög dragstyrka.
Jaja, varje japanorder tar jag hem några för mig nya småsaker jag inte testat tidigare och ibland hittas nya
favoriter.
Lämna en kommentar:
-
Jäkla, inte illa detta paket! Vad använder du solid rings till? Taffs?
Lämna en kommentar:
-
Dagsfärskt från Japan!
Laddar inför våren, allt är inte mitt som tur är.
Höjdpunkterna är väl Shimano Scorpion XT 1500, två Daiwa Alphas F i nyskick
och fantastiska Fuji PTS i blanksvart som snart ska hamna på en knallgul CTS-klinga.
Lite Torzite-ringar och annat är inte fel det heller...
- Gillar 3
Lämna en kommentar:
-
Daiwa Laguna kom hem idag.
inför vårens tester. Grymt läcker!
Kanske inte grymt läcker.... Men riktigt jävla prisvärd iaf!
Känns riktigt välbyggd och stabil. Ska bli spännande att testa den .
Köpte även Happy Anglers X9 lina som känns ok med.
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Cobbar,cobbar på väggen där.
Säg mig vem som största ger.1 Foto-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2026-01-30, 13:55 -
-
av LordDanDå jag fick så bra hjälp med min rulle tidigare så tänkte jag chansen och se om de är någon som har...1 Foto
-
2026-01-03, 13:37 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav DonosoLägger upp en bild på min 6500 Pro Rocket. Använde den tidigare till torskfiske i Öresund, men när det...1 Foto
-
2025-07-14, 15:30 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
|
24 svar
2 355 visningar