Ditt senaste inköp. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ditt senaste inköp.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ShoreSlowJigging
    replied
    Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg

Blev du inte nöjd med det? ShoreSlowJigging
    Hmm jodå, inte det.

Mer bara att mina sista inköp har höjt ribban för vad som numera är "backupspön". Har inhandlat ett nytt max 100gr spö som jag tror kommer bli nya gotospöt för det fisket.

Lämna en kommentar:

• stahre87
    replied
    Ursprungligen postat av ShoreSlowJigging Visa inlägg
    Ett spö till det tyngre shore slow jiggandet
    Blev du inte nöjd med det? ShoreSlowJigging

Lämna en kommentar:

• ShoreSlowJigging
    replied
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

Intressant, jag som inte "kan" LRF, menar du med "lättare i toppen" att det är lite för mjukt där uppe för snabbt jiggfiske, dvs för SSJ men borde funka perfa till HÖ-beten i motvinden?

Snygga spön! För mig har många ringar historiskt indikerat kvalitet då billiga spön nu och ffa förr (när jag var ung) ofta haft få av dem men 18 ringar på knappt 10' fot?? Nästan värre än matchspön!
    Vad tror du är poängen, ffa på ett haspelspö där linan ligger under klingan... som ju får jobba även med den lilla extra vikten som ringarna utgör?

Mitt billiga, korta Berkley Air spinnspö 6'6" 5-20g spö har hela 10 ringar, förvisso ett multispö med linan ovan klingan men frågan är om inte säg 8 st hade varit tillräckligt och gjort klingan lite, lite mer responsiv?
    De många ringarna är del av RG Guide System,systemet finns bara för spön där man ska fiska med väldig tunn flätlina. Tunn flätlina (Japansk impregnerad typ, inte sytrådsvarianter som suger åt sig vatten) har i sig väldigt låg egenvikt och ger idag i stort sett inget häng pga egenvikt. Med RG systemet i stort sett inget häng alls och ger då mindre friktion under kastet.

Bifogar länk

Och med lätt i toppen just det du säger fast bara i Plaisirspöt (Som jag skulle kalla mitt havsöringspö) , jag fiskar väldigt mycket shore slow jigging med jiggar byggda för just det. Du vill ha en ganska "stum" topp som stannar omedelbart i slutet på lyftet så du har full kontakt med jiggen när du följer den under "fallet". Vissa shore slow jiggar faller direk "Bakåt" efter lyftet, alltså "bort" från kastaren. Har du då "stuts" i spetsen får du en sekund med löslina innan du får kontakt med jiggen igen.

"LRF spöt" har perfekt längd och action för att fiska små jiggskallar och annat, Det är gjort för "modernt" ultralätt blackbassfiske. Så längden gör att du kan få bra slag i horisontella twitchar pga av längden och bra längd i lyft från bottenstudsande med jiggar, med endast korta rörelser. Iställer för långa lyft med hela spöet.
    高性能フィッシングロッドメーカー・ゼナックの釣具カタログサイト。コンセプト・スペックのご案内など。
    Senast ändrad av ShoreSlowJigging; 2019-05-03, 19:30.

Lämna en kommentar:

• Team_08_trassel
    replied
    Köpte mig ett nytt jig/jerk spö till min Revo SX3 som dessutom fick ny lina, lite jiggar, jigg skallar och en håv. Revo'n kom verkligen till sin rätt på det spöt. Hade ett kortare och mjukare Berkeley tidigare.

Spöet: BFT Perception Power Jig & Baitcast F 7'3'' 10-30g 2pcs Casting

Håven: Savage Gear Pro Tele Folding Rubber Large Mesh Landing Net - XL

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Ursprungligen postat av ShoreSlowJigging Visa inlägg

Till det "vanliga" kustfisket ett Plaisir Answer PA99 12-45gr. Känns liiite lättare i toppen än mina shoreslowspön, så kanske inte optimalt för shore slow jiggning, men jag tror det är ett helvetes spö för skedar, kustwobblers etc.../
    Intressant, jag som inte "kan" LRF, menar du med "lättare i toppen" att det är lite för mjukt där uppe för snabbt jiggfiske, dvs för SSJ men borde funka perfa till HÖ-beten i motvinden?

Snygga spön! För mig har många ringar historiskt indikerat kvalitet då billiga spön nu och ffa förr (när jag var ung) ofta haft få av dem men 18 ringar på knappt 10' fot?? Nästan värre än matchspön!
    Vad tror du är poängen, ffa på ett haspelspö där linan ligger under klingan... som ju får jobba även med den lilla extra vikten som ringarna utgör?

Mitt billiga, korta Berkley Air spinnspö 6'6" 5-20g spö har hela 10 ringar, förvisso ett multispö med linan ovan klingan men frågan är om inte säg 8 st hade varit tillräckligt och gjort klingan lite, lite mer responsiv?

Lämna en kommentar:

• ShoreSlowJigging
    replied
    Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
    Bra tempo där! Vad blev det för modeller?
    Till det "vanliga" kustfisket ett Plaisir Answer PA99 12-45gr. Känns liiite lättare i toppen än mina shoreslowspön, så kanske inte optimalt för shore slow jiggning, men jag tror det är ett helvetes spö för skedar, kustwobblers etc..

Till LRF fisket ett Blackart Spirado, Wide shooter odelat, lätt och känsligt som fan men med bra ryggrad. Blackbass spö egentligen, men det gör det ju perfekt för LRF jiggar och texasriggars osv också

Jag är helt däckad av byggkvaliteten, lindningarna är bättre än på mina värsta flugspön.. Och jag har alltid tyckt dom var toppen.. Ringarna sitter sååå djävla rakt, det är RG modellen så det är 18 ringar tror jag, men inte en halv milimteters avvikelse.. Nöjd sofar!

Lämna en kommentar:

• frusnahjältar
    replied
    6st Savagear LineThru Burbot 50cm!

Lämna en kommentar:

• Utter
    replied
    Bra tempo där! Vad blev det för modeller?

Lämna en kommentar:

• ShoreSlowJigging
    replied
    Spön

Lämna en kommentar:

• Sir Fish-a-lot
    replied

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse