Ursprungligen postat av Aspir3
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ditt senaste inköp.
Collapse
X
-
Ja precis. Jag föredrar vanligtvis spön med en toppig aktion med ryggrad som börjar runt 2/3 upp ifrån handtaget som snabbt återgår till ursprungsposition. Cranken beter sig på det viset när det kastar, men när man belastar det så går det lite djupare.Ursprungligen postat av anteman Visa inläggTack det och tidigare info ger i vart fall mig en indikation. Ska bli intressant att läsa vad du Monkey tycker om spöt, som jag förstod dig/Aspir3 så verkar du generellt gilla lite styvare spön än Aspir3. När det gäller DD kan det vara annorlunda och, vilket inläggen visar, det kan skilja en del mellan vad vi upplever som rätt och lagom spö till jerk, twitch och cranks.
Lämna en kommentar:
-
-
Tack det och tidigare info ger i vart fall mig en indikation. Ska bli intressant att läsa vad du Monkey tycker om spöt, som jag förstod dig/Aspir3 så verkar du generellt gilla lite styvare spön än Aspir3. När det gäller DD kan det vara annorlunda och, vilket inläggen visar, det kan skilja en del mellan vad vi upplever som rätt och lagom spö till jerk, twitch och cranks.Ursprungligen postat av Aspir3 Visa inläggNu har jag svingat lite olika vikter och beten. 25g Toby, 9cm shad-teez med 18g-skalle, och en 20g lipless. På rak arm så tror jag inte att man ska överstiga 20-22g med detta spö för att få maximalt sving. Kändes som det fick arbeta lite för mycket med sidokasten med tobyn och jiggen. Men överhandskaat gick lite bättre. Som Daniel säger i reklamen på YT så laddar det bäst med 12-14g
Får bara hålla med!
Lämna en kommentar:
-
Äger tyvärr inga sådana beten. De mest dupgående jag har är Babybite DR 2-4m och det går galant. 20g Lipless crankabait funkade även det finfint.Ursprungligen postat av F Sjöborg Visa inläggInte för att hamna i skaran med dryga människor men är inte det lite irrelevant data?
Hur ter den sig med ett 20g crankbait?
Och vilken storlek/grad av djupgående wobblers är övre smärtgränsen?
Lämna en kommentar:
-
Inte för att hamna i skaran med dryga människor men är inte det lite irrelevant data?Ursprungligen postat av Aspir3 Visa inläggNu har jag svingat lite olika vikter och beten. 25g Toby, 9cm shad-teez med 18g-skalle, och en 20g lipless. På rak arm så tror jag inte att man ska överstiga 20-22g med detta spö för att få maximalt sving. Kändes som det fick arbeta lite för mycket med sidokasten med tobyn och jiggen. Men överhandskaat gick lite bättre. Som Daniel säger i reklamen på YT så laddar det bäst med 12-14g
Får bara hålla med!
Hur ter den sig med ett 20g crankbait?
Och vilken storlek/grad av djupgående wobblers är övre smärtgränsen?
Lämna en kommentar:
-
Nu har jag svingat lite olika vikter och beten. 25g Toby, 9cm shad-teez med 18g-skalle, och en 20g lipless. På rak arm så tror jag inte att man ska överstiga 20-22g med detta spö för att få maximalt sving. Kändes som det fick arbeta lite för mycket med sidokasten med tobyn och jiggen. Men överhandskaat gick lite bättre. Som Daniel säger i reklamen på YT så laddar det bäst med 12-14g
Får bara hålla med!
Lämna en kommentar:
-
Har inte hunnit testa den högre gränsen än faktiskt bara kastat 5g skalle med Stanley the stickleback och 12/13g Babybite och rawbite. Men kan prova senare idag och återkommaUrsprungligen postat av antemanAspir3, apropå W3 Crank 7' - vart går övre kastviktgränsen på det spöt enligt dig? Klarar den 20g väl men kämpar med 25g?
Lämna en kommentar:
-
Ut och fiska istället för att tjafsa över ett spös egenskaper...
Alla har olika smak och nörderiet verkar inte veta några gränser.
Skitfiske
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av KigNågon som känner till om Zalt 14 någongång tillverkats med fenor?3 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2026-04-11, 13:03 -
-
av Mathias 70Cobbar,cobbar på väggen där.
Säg mig vem som största ger.1 Foto-
2026-01-30, 13:55 -
-
av LordDanDå jag fick så bra hjälp med min rulle tidigare så tänkte jag chansen och se om de är någon som har...1 Foto
-
2026-01-03, 13:37 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
|
24 svar
2 389 visningar