Hallå
Har en HDS 7 touch som jag precis kopplat en LSS-2a till. Var ut idag och testade den lite och är lite förbryllad.
Har 2 bilder som jag tog men överlag känns det inte som att jag kan urskilja nå riktiga fiskar så som jag sett andra kan se dom som långa streck. Tycker min botten mest ser ut att se likadan ut överallt , ser inga detaljer så som större stenar och sånt.

På den första bilden tror jag att jag bara glömde att tilta upp motorn tillräckligt för givaren sitter på vänster sida om motorn, men varför är det så mycket störningar i vattenpelarna på andra bilden för? körde relativt sakta när jag tog båda bilderna , ca 3 knop.
Kan det vara en fisk man ser i mitten på vänster sida som står längs botten på första bilden kanske? Jag har pillat runt med inställningar utan någon större förändring när det kommer till mer detaljerad bottenbild.
Har provat både 800 och 455 khz , vilken av dom rekommenderar ni ?
Kör på ca 65% kontrast och har kört på olika djupområden, jag har ytklutter och störfilter av.
Har en HDS 7 touch som jag precis kopplat en LSS-2a till. Var ut idag och testade den lite och är lite förbryllad. Har 2 bilder som jag tog men överlag känns det inte som att jag kan urskilja nå riktiga fiskar så som jag sett andra kan se dom som långa streck. Tycker min botten mest ser ut att se likadan ut överallt , ser inga detaljer så som större stenar och sånt.
På den första bilden tror jag att jag bara glömde att tilta upp motorn tillräckligt för givaren sitter på vänster sida om motorn, men varför är det så mycket störningar i vattenpelarna på andra bilden för? körde relativt sakta när jag tog båda bilderna , ca 3 knop.
Kan det vara en fisk man ser i mitten på vänster sida som står längs botten på första bilden kanske? Jag har pillat runt med inställningar utan någon större förändring när det kommer till mer detaljerad bottenbild.
Har provat både 800 och 455 khz , vilken av dom rekommenderar ni ?
Kör på ca 65% kontrast och har kört på olika djupområden, jag har ytklutter och störfilter av.

Kommentera