Utrustningsvård… - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Utrustningsvård…

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Senast jag fiskade Havsöring med spinngrejerna (länge sen senast, brukar fluga) så fick jag typ två öringar, sen smulades splitringen och trekroken sönder i mina händer.
    Brukar byta då ungefär
    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
    &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Alla fiskegrejor tål vatten
      Jag har haft 2 rullar som inte gjorde det, gavlarna började smulas sönder när dom blev fuktiga men för övrigt har du förhoppningsvis rätt

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
        Jag har haft 2 rullar som inte gjorde det, gavlarna började smulas sönder när dom blev fuktiga men för övrigt har du förhoppningsvis rätt
        Det var ju just fukt jag varnade för... Av ren nyfikenhet: Vilka rullar?

Kommentera

Vilka rullar?
          Revo S och Inshore gen1, metallblandningen i gavlarna gjorde att metallerna reagerade på varandra och smulades sönder i kontakt med vatten. Efter ett par fiskepass såg insida på rullen ut som någon unge lekt med dom i sandlådan

Kommentera

Revo S och Inshore gen1, metallblandningen i gavlarna gjorde att metallerna reagerade på varandra och smulades sönder i kontakt med vatten. Efter ett par fiskepass såg insida på rullen ut som någon unge lekt med dom i sandlådan
            Glöm inte att bifoga den "ökända" bilden, Månsson

Mvh. HenkeW

Kommentera

Glöm inte att bifoga den "ökända" bilden, Månsson
              Jag vill inte skrämma folk så jag låter bli

Kommentera

Otroligt dåligt! Och hur beskrev ABU den legeringen i sin marknadsföring av rullarna?

Kommentera

Och hur beskrev ABU den legeringen i sin marknadsföring av rullarna?
                  Behöver du en extra tuff och slitstark lågprofilrulle så är Ambassadeur Revo Inshore rätt val. Den står upp mot elementen under kustfiske i salta och hänsynslösa miljöer. X-Cräftic-materialet är beständigt mot korrosion och våra superkullager ger dig en rulle att lita på när det hettar till, eller när det är kallt och bistert, för den delen. Överdimensionerat huvuddrev i mässing, powerhandle-vev med extralång slaglängd och en titaniumbelagd evighetsskruv är bara några av egenskaperna som gör Revo Inshore till en riktig fiskemaskin. • Korrosionsbeständigt X-Cräftic-material i stativ och vevsida • Infini II spol-koncept • 3 HPCR+ och 3 HPCR kullager • Titanium-Nitrid-behandlad evighetsskruv • Centrifugalbroms med 6 bromsvikter • Carbon Matrix-slirbroms • Corrotech-behandlat IAR (direktverkande backspärr) • Rostfri huvuddrevsbussning •
                  Gear ratio: 6.4:1 ; Bearings: 6+1 ; Line capacity: 175m/0,30mm ; Weight: 246g
                  Ibland undrar man ?

Kommentera

Om det nu var så illa med Revo Inshore så hade ju grafit(plast) varit ett bättre material - det korroderar ju inte...
                    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Om det nu var så illa med Revo Inshore så hade ju grafit(plast) varit ett bättre material - det korroderar ju inte..
                      Dom har löst det på senare generationer av rullen, fast nu har jag en Nacl som tappar den blåa färgen.
                      Undrar vad man ska göra efter fisketurerna för att slippa det problemet ?

Jag läste om Inshore problemen på Alan tani , en kille där skrev något i stil med Jag har ingen åsikt om billig arbetskraft bara billiga material och tvivlar på att problemen skulle uppstått om rullarna var tillverkade i Sverige

Bara att hålla med

Ursäkta det blev lite
                      Vi får väl återgå till ämnet i tråden.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                      14 svar
                      1 981 visningar