Jag har en "vattentät" Fox-väska (Evolution)...det kan nog stämma om man menar att vattnet inte rinner ur den....
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Zaltbag.
Collapse
X
-
Aha, man kan ha en 3730 i ytterfacket också. Det har jag inte tänkt på. Då får man i 6 st 3730 + en 3700 eller 13 st 3700... Men då orkar man antagligen inte bära väskan istället...Ursprungligen postat av DeaConHär kommer lite bilder på min zaltbag
kan väl säga att det är en STOR och bra väska man får med allt och lite till.
Grymt skönt att övre facket och det stora är vattentäta.
Kommentera
-
Vill inte vara en besserwisser, utan mer en produktutvecklare och har märkt att vid praktiskt fiske är det några saker som man "glömt" när man utvecklat tackelbags, och det är främst två saker som jag retar mig på: 1: När det är riktigt blött i båten så blir alla väskorna helt våta nertill. Oftast finns det sidofickor där jag har handduk, kamera mm och ibland ser det ut som någon hade doppat bagen i vattnet. Varför inte tillverka en bag med botten klädd med t ex gummi och helt vattentät, så att den kan stå i vattnet utan att allt blir surt. 2: Axelremmen! Vet inte tillverkarna hur tunga väskorna blir när man t ex har en bag fylld med t ex jiggar. Min bag väger ca 12 kg och infästningarna till axelremmen är alldeles för klen. Man borde ha en överdimensionerad vadderad och stark rem som klarar minst 20 kg. Då kan man få kalla sig tacklebag!There can only be jerkbait!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av damndawgVill inte vara en besserwisser, utan mer en produktutvecklare och har märkt att vid praktiskt fiske är det några saker som man "glömt" när man utvecklat tackelbags, och det är främst två saker som jag retar mig på: 1: När det är riktigt blött i båten så blir alla väskorna helt våta nertill. Oftast finns det sidofickor där jag har handduk, kamera mm och ibland ser det ut som någon hade doppat bagen i vattnet. Varför inte tillverka en bag med botten klädd med t ex gummi och helt vattentät, så att den kan stå i vattnet utan att allt blir surt. 2: Axelremmen! Vet inte tillverkarna hur tunga väskorna blir när man t ex har en bag fylld med t ex jiggar. Min bag väger ca 12 kg och infästningarna till axelremmen är alldeles för klen. Man borde ha en överdimensionerad vadderad och stark rem som klarar minst 20 kg. Då kan man få kalla sig tacklebag!
Och dessas två saker finns på Zaltbagen. Min stog i båten under en dag när det regnade, var typ 10cm vatten upp på den och den blev inte blöt.
Vad är det för fel på remmen? Har konkat den bagen runt länge nu och jag vet inte vad man ska kalla axelbanden om dom inte är rejäla.
Kommentera
-
-
OT: Scierra har en stor väska som matchar dina önskemål. /OT:Ursprungligen postat av damndawgVill inte vara en besserwisser, utan mer en produktutvecklare och har märkt att vid praktiskt fiske är det några saker som man "glömt" när man utvecklat tackelbags, och det är främst två saker som jag retar mig på: 1: När det är riktigt blött i båten så blir alla väskorna helt våta nertill. Oftast finns det sidofickor där jag har handduk, kamera mm och ibland ser det ut som någon hade doppat bagen i vattnet. Varför inte tillverka en bag med botten klädd med t ex gummi och helt vattentät, så att den kan stå i vattnet utan att allt blir surt. 2: Axelremmen! Vet inte tillverkarna hur tunga väskorna blir när man t ex har en bag fylld med t ex jiggar. Min bag väger ca 12 kg och infästningarna till axelremmen är alldeles för klen. Man borde ha en överdimensionerad vadderad och stark rem som klarar minst 20 kg. Då kan man få kalla sig tacklebag!
Kommentera
-
6o kg??
never in life du kommer upp i det.....men med en 800 bustrar och lite till prylar så kanske.....
har en liknande väska storleksmässigt ....20 kilo får man dem nog att väga dock....
Ursprungligen postat av AttractorKöpte den på Berras i förra veckan och har knappt "flyttat in" i den. Men den är stor. Så här i efterhand kanske lite väl stor. Det ryms lätt 10 st 3700-lådor och två mindre i sidofacken. Sen får du också plats med ett par rullar och kan lätt fästa en avkrokningsmatta i handtaget och bara bära i axelremmen. Facket på locket rymmer dessutom alla verktyg och vågar man kan tänkas vilja ha med sig. Den är skön att bära men man bör tänka på att om man fyller väska går det snabbt att passera 60 kgs-strecket om man mest har jerkbaits! Det är aldrig skönt att bära.
Sen kräver den en del utrymme så båten du ska fiska i bör inte vara för liten.
Å andra sidan är den värme/kyl-isolerad så du kan ha med den på jakten och forsla ett styckat rådjur i den. Så stor är den. Kanske fylla den med vatten och ha betefisk i?
Jag kommer antagligen att ha den med i helgen. Då tänkte jag ha alla verktyd, en digitalvåg, ett par rullar, 6-7lådor och flytoverallen i den. Praktiskt men jag kan behöva en extrabåt för väskan och spön.
Kommentera
-
hör med Toxs
Här på forumet, han har en sån.
Ursprungligen postat av moretoftTjenamors.. nu är jag urless på min befintliga betesbox då jag bara får plats med 3 st 3700 i den. Så det blir att jag släpar på den stora boxen + 2st extra 3700 lådor varje gång, jag vill gärna få med mig allt (det vill säga alla beten som ligger i en papperskasse i förådet.) Under värtan cup sålde sportfiskeboden Zaltbagen men jag såg den aldrig. den ska tydligen rymma 9-10 st 3700 lådor.
När jag ringer runt till mina lokala sportfiskehandlare i uppsala hänger dom inte alls med på noterna, har aldrig hört talas om den osv. det ända stället jag har sett den är just på sportfiskeboden. men jag vill inte beställa nåt som jag inte vet hur den ser ut.
det måste väl finnas nån på detta forum som har en sån som kan lägga upp lite bilder på den.
Finns inte på google och inte på zalts hemsida.
kom igen nu... =)
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Cobbar,cobbar på väggen där.
Säg mig vem som största ger.1 Foto-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2026-01-30, 13:55 -
-
av LordDanDå jag fick så bra hjälp med min rulle tidigare så tänkte jag chansen och se om de är någon som har...1 Foto
-
2026-01-03, 13:37 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav DonosoLägger upp en bild på min 6500 Pro Rocket. Använde den tidigare till torskfiske i Öresund, men när det...1 Foto
-
2025-07-14, 15:30 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
|
24 svar
2 340 visningar