Påminner inte lite om en Cobbs 14
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Zaltbag.
Collapse
X
-
Johannes R (inte inloggad)
Zalt bagen har ju inte sålts så länge och den kom inte förräns i början på hösten. Det är mest butikerna i sthlms området som har den än så länge. Regntäta är alla facken och den är mycket stryktålig. Har andvänt en prototyp i ett år nu och allt har varit mycket bra. Angående mindre fickor så är detta framförallt en väska för gäddfiskare. Tycker inte att det behövs hur många små fack som helst iochmed att detta blir ofta rörigt. I övrigt en svart och sober väska som är stilren.
Angånde jerkarna så är dessa jerkar som visas i bilden inte Zalts Jerkar. Dessa kommer från ett företag i Tyskland som heter Think Big och de är även handgjorda i tyskland. Dessa är dyra (250-299kr) och mycket bra jerkar. Zalts EGNA jerkar, som kommer i vår. Kommer ligga i en helt annan prisklass. (120-140kr, inte riktigt bestämt än) Dessa finns inte att köpa än. Angående bild på zalt väskan så kommer det nog att komma inom en snar framtid.
//Johannes R
Kommentera
-
-
Mina sidofack samt frontfacket är inte regntäta. Blixtlåsen ligger ju så till att fukt kommer in den vägen.Ursprungligen postat av Johannes R (inte inloggad)Zalt bagen har ju inte sålts så länge och den kom inte förräns i början på hösten. Det är mest butikerna i sthlms området som har den än så länge. Regntäta är alla facken och den är mycket stryktålig. Har andvänt en prototyp i ett år nu och allt har varit mycket bra. Angående mindre fickor så är detta framförallt en väska för gäddfiskare. Tycker inte att det behövs hur många små fack som helst iochmed att detta blir ofta rörigt. I övrigt en svart och sober väska som är stilren.
Angånde jerkarna så är dessa jerkar som visas i bilden inte Zalts Jerkar. Dessa kommer från ett företag i Tyskland som heter Think Big och de är även handgjorda i tyskland. Dessa är dyra (250-299kr) och mycket bra jerkar. Zalts EGNA jerkar, som kommer i vår. Kommer ligga i en helt annan prisklass. (120-140kr, inte riktigt bestämt än) Dessa finns inte att köpa än. Angående bild på zalt väskan så kommer det nog att komma inom en snar framtid.
//Johannes R
Kommentera
-
Jo det är sant, jag tänkte mer på huvudfacken då. Altså det översta och det stora under. Dock har jag varit ute med den i spöregn och under känt någon större väta i de andra facken heller men du har rätt att det inte är 100% tätt där.Ursprungligen postat av KG?Mina sidofack samt frontfacket är inte regntäta. Blixtlåsen ligger ju så till att fukt kommer in den vägen.
Kommentera
-
Fiskeväska
Har själv en väska från Sportfiskeboden, såldes på mässan i våras.
FISHLOGIC, står det på den, rymmer 6-7 3700 och 2st 3730 ca.
plus 2 sidofack kortsida, och två långsida, kraftig bärrem, sidofack inuti också.
Funkat rätt bra för mig.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Peter BTillhör begåvningsreserven sen ngr år , bidrar med denna devis.
Peter b1 Foto-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2026-07-02, 20:28 -
-
av SpiN.Hej jag är ny här och har en hel del fiske drag och försöker hitta information från vart dom kommer...4 Foton
-
2026-06-02, 09:20 -
-
av KigNågon som känner till om Zalt 14 någongång tillverkats med fenor?3 Foton
-
2026-04-11, 13:03 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|