Fladens beten. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fladens beten.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Dom få beten jag testat från fladen har väl inte andats kvalitet
    Man får nog se till att köpa beten som inte kan gå sönder och hoppas på att dom går någerlunda i vattnet för finns det något som kan gå fel på dom brukar det också gå fel.
    Sen finns det även saker som går fel även om det borde va omöjligt men det är väl något dom har patent på.

(fladen är enligt mig skräp)

Kommentera

Det finns ju hur mycket kopior som helst av framgångsrika beten. Hur många varianter på mepps aglia eller blue fox vibrax finns det inte till exempel? Eller kopior på alla möjliga rapala-wobblers eller bomber eller swim whizz? Och dessa kopior har ofta gjorts eller görs fortfarande av "seriösa" stora märken, inte bara fladen och liknande som lever på att kopiera.
      Inget nytt under solen med andra ord. Känns lite som att folk är upprörda för att det är "den helige Claes" som drabbats denna gång.

Sen så köper jag inte fladen-prylar ändå, men det beror på att kvaliteten generellt är under all kritik.

Kommentera

Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
        Inget nytt under solen med andra ord. Känns lite som att folk är upprörda för att det är "den helige Claes" som drabbats denna gång.
        Helige Claes? Personligen förstår jag inte riktigt Svartzonker-hypen så min reaktion kom nog från annat håll. Jag var tillsammans med en designer under en herrans massa år och såg problematiken i att lägga ner sin själ i att skapa något som sedan någon annan kopierar och tjänar pengar på. Att jag triggades till hugg av Fladen berodde nog snarast på att plagiatet blir väldigt tydligt iom att SZ har ett rätt karakteristiskt formspråk. För det får man ju säga om SZ, det är oftast ingen tvekan om vem som ligger bakom betena. Stilsäkert även om det inte riktigt är min smak.

Sedan har du naturligtvis rätt i att det inte är första gången ett bete plagieras.

Kommentera

Ursprungligen postat av Cyaneus Visa inlägg
          Helige Claes? Personligen förstår jag inte riktigt Svartzonker-hypen så min reaktion kom nog från annat håll. Jag var tillsammans med en designer under en herrans massa år och såg problematiken i att lägga ner sin själ i att skapa något som sedan någon annan kopierar och tjänar pengar på. Att jag triggades till hugg av Fladen berodde nog snarast på att plagiatet blir väldigt tydligt iom att SZ har ett rätt karakteristiskt formspråk. För det får man ju säga om SZ, det är oftast ingen tvekan om vem som ligger bakom betena. Stilsäkert även om det inte riktigt är min smak.

Sedan har du naturligtvis rätt i att det inte är första gången ett bete plagieras.
          "Helige Claes" var inte menat som en pik mot dig personligen. Anledningen till att jag valde detta lite humoristiska uttryck var att fladens kopia på Claes bete har diskuterats i någon tidigare tråd, och då var det väldigt upprörda tongångar. Det hade nog varit lika upprört om de kopierat wolfcreek eller jw, men när det kopieras swim whizz, reflex eller hi-lo reagerar ingen. Det är lite den dubbelmoralen jag ville belysa, och som sagt inte riktat mot någon specifik person.

Kommentera

Kan tycka att dom är lite väl lika SZ beten & man borde ha kunna göra något eget , men dom erbjuder ändå något som in SZ har & det är en betydligt lägre vikt , alla fiskar inte med spön som klarar 50-60 gr .

Kommentera

Då var det färdigdiskuterat om plagiatet tycker jag, vad säger ni om gummibetet?

Kommentera

Har ej prövat gummit men köpte en Fladen Maxximus Jerk 80 g på Ö&B i går.

Premiär idag. Sjönk och vaggade fint på vägen ned. Lätt att få den gå sida till sida genom att vevjerka hem, det här kan bli bra tänkte jag.

Fastnade i lite fjolårsvass, satt rejält så jag drog ordentligt å det släppte...
                upp kom en lina, tafs och fjäderring, utan jerk... Öglan i draget hade släppt?!
                Va fan.. 44,90 fattigare, tur att det inte var fin gädda..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                14 svar
                1 977 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg engqvist  
                Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11