Skönaste gäddpåken? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skönaste gäddpåken?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av LordPike
    Svårt o läsa av nån människa som man aldrig har hört pipa eller man ens visste fanns men visst det är väl så nu när man är ny på sidan, får väl ta honom och många andra med en nypa salt och bara skita i vad dom säger eller ha god tro om att dom är ironiska

simma lugnt!

BJORKIZZ, du har möjligtsvis inga bilder du kan lägga upp eller skicka på det där spöet? låter som ett köttigt spö, bra kastvikter. ha det!

Och sladdrigt och tungt, det må så vara men jag tycker det är helbra då man kör med beten som väger förbannat mycket såsom blyade westin, Leo-Hogs och även en hel del egna jerkbaits som jag trollar med, det kan bli uppåt 200gram i vissa fall och då är det skönt och ha ett spö som klarar av o kötta iväg betena. Jag tror personligen att berkley signa pike och den serien spön är lite för "veka" för att kunna klara av ordentliga kast med dessa prylar som jag använder, som jag glömde nämnda i första inlägget ola. no hard feelings
    Aha kör du sånan kött beten, har du valt rätt spö av dom.
    Gillar den attityden utgick från att du som dom flesta fiskar med beten på max 100g. Lite syniskt och dåligt av mig sorry.

Kommentera

Vad kostar spöt av Daniel Paluch? och har dom det på Gävle Fiskeredskap tro? blev lite sugen att kolla in det.

Kommentera

Svårt o läsa av nån människa som man aldrig har hört pipa eller man ens visste fanns men visst det är väl så nu när man är ny på sidan, får väl ta honom och många andra med en nypa salt och bara skita i vad dom säger eller ha god tro om att dom är ironiska

simma lugnt!

BJORKIZZ, du har möjligtsvis inga bilder du kan lägga upp eller skicka på det där spöet? låter som ett köttigt spö, bra kastvikter. ha det!

Och sladdrigt och tungt, det må så vara men jag tycker det är helbra då man kör med beten som väger förbannat mycket såsom blyade westin, Leo-Hogs och även en hel del egna jerkbaits som jag trollar med, det kan bli uppåt 200gram i vissa fall och då är det skönt och ha ett spö som klarar av o kötta iväg betena. Jag tror personligen att berkley signa pike och den serien spön är lite för "veka" för att kunna klara av ordentliga kast med dessa prylar som jag använder, som jag glömde nämnda i första inlägget ola. no hard feelings
        Visst kan jag fixa bilder på spöt !
        jag fick välja precis hur jag ville ha det med mitt namn på spöt (team namn) korklängd,färg på liningarna,spöringar,rullfäste ja allt så spöt är precis som jag vill ha det
        Kan även säga att mitt jerk spö är från daniel och det är lite hetare vill jag påstå men men man får ju vad man betalar för !!
        Vågar man skriva priserna =)

Kommentera

Rozenmeijer odelade jerkspö för haspel gillar jag, inte så dyrt 700kr köpte jag mitt för.
          How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Gäddpåkar

Min haspelutrustning är ett Shimano Sportsman 10" 40 - 80 gram. På detta spö sitter en Shimano Aero GT med 0.28 Power Pro lina.

Mulitutrustningen är ett Adexa Tempest Long Cast 25 - 60 gram med en Ambassadeur 5500 C3 2-Speed. Använder oftast monofillina av bättre kvalitet på denna typ Stroft.

Min haspelutrustning har tjänat mig väl under de senaste 10 åren. Med Power Pro linan och ett 40 grams bete sänder jag utan större ansträngning draget härifrån till evigheten. Sedan jag börjat använda flätlina har jag väsentligt förbättrat både kontakten med fisken och kastlängden. Tyvärr börjar min Shimano Aero GT att ge upp på grund av hög ålder. Är därför i färd med att införskaffa någon annan rulle och då helst med Fighting broms. Är öppen för tips om vilken rulle man ska köpa...

Mulitiutrustningen är helt underbar. Tempest spöt har perfekt ryggrad för gäddfisket. I det närmaste oförstörbart spö som utan problem dänger iväg vobblers och drag upp till 80 gram. Med Ambassadeur 5500 C3 2-Speed kan man om det behövs på lågväxeln veva upp båten på trailern om situationen så kräver.

//Tantor
            [FONT=Verdana]><(((*> Bara döda fiskar flyter med strömmen ><(((*>[/FONT]

Kommentera

Jag kör med ett Piglet byggt av Daniel Paluch efter min spec på en 6' 6" Century klinga.

Kastar perfekt 50 - 120 gram.

Kommentera

Vilken är det skönaste gäddspöet ni har haft eller har? själv kör jag med ett BFT strike Giant till spinnfisket och ett Buster stiff till jerket, helt klart bästa köpet jag någonsin gjort i spöväg, sen detta varvat med en ny record rulle rcn61 lh (http://www.tackletour.com/reviewabugarciarecord.html) och så en c3 till jerket, det är kärlek det.

så säg nu, vilket är det bästa gäddspöet som brukas i Sverige?

Skitfiske på er och snart släpper isen (förhoppningsvis) =)
                Tycker mitt Fig Rig 6'10 muskie inc limited edition till jerk är skönast och Pike Furusund till spinn funkar fint.
                10kg+

Kommentera

Finns det någon bra sida på internet där man kan köpa spön. Några tips för gäddfiske rödingfiske osv ?

Kommentera

Gillar mitt Sjösländan 10 fot spinnspö till flötestrollingen men vid landmete blir det karpspön....

Kommentera

Ni som skriver om era jerkspön, menar ni verkligen att dom är sköna? =S

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                      24 svar
                      2 388 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13