Skönaste gäddpåken? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skönaste gäddpåken?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tycker inte att Strike giant är så bra....sorry! Det har, enligt min högst subjektiva smak, alldeles för mesig ryggrad...även en liten gädda böjer spöt ända ner i handtaget. Om man ska ha ett spö i den klassen är RST Chopper mycket bättre. Känsligare i toppen och brutalare ryggrad till samma pris.

När det gäller jerk-spön så har jag ett Lamiglas 6,6 extra heavy för det tyngre fisket, vilket jag gillar bättre än Fig rig eftersom det inte är lika tjockt och klumpigt, ett smidigare spö helt enkelt men som fortfarande lirar iväg en Cobbs 17 utan problem. För mellan- och light jerket funkar mina RST-spön utmärkt! Självklart är det bättre kvalitet på handbygda tyska spön (RST) än tjing-tjong-klingor!
    Allt är mört som glimmar!

Kommentera

spö

Ursprungligen postat av KimKebab
      Ni som skriver om era jerkspön, menar ni verkligen att dom är sköna? =S
      har ett par fig rig6.10 i ägo och kan påstå att dessa är grymt sköna att fiska med om jag jämför med det jag hadde tidigare. dvs dom vanliga jerkspöna som man får tag på här i landet.fig rig är ju så lätta o fiska med dom väger ju ingenting.så jag påstår att dessa är sköna ,hej å hå
      callaway

Kommentera

Ursprungligen postat av LordPike
        Jaha du Überola, om jag nu skulle behöva känna på riktiga spön det kanske må så vara men hur ska man få tag i muskie spön då? slänga iväg en beställning till musky shop eller? är väl inte gjord av pengar då man är arton år, gör så gott man kan och dina kommentarer kan du hålla för dig själv, jag säger vad jag tycker känns bra och tråden är för att ta reda på vad användarna använder för utrustning. inte någon rättelse för mig, men visst ha så kul med dina spön! och kom ner på jorden.

och är ditt Über 7 fotsspö ett All Purpose eller Buck/Crank?
        Snälla nån?

Kommentera

fig rig 7 fot tooth tamer. grymmt bra spö, kan dänga de flesta beten och det ger grymmt bra tryck vid mothugg.
          Tube for life

Kommentera

Det är tur att det inte är spöna som levererar fisk, eftersom då hade jag inte fått något alls med mina b-grejor!

Jag har ett 10 fots Berkley lightning spö som kosta 700:- tvärskönt tycker jag men har ju inte provat något annat direkt. Jag kommer att gråta när det går av.

Rulle till det är en 6500 rocket som levererade massa skatbon tills den började kärva lite.

På Jerkfronten så har jag precis slagit till på ett RT monterra (skitsnyggt tycker jag) för 250:- och har en EON 6600 rulle på det.
            Men De Jerkspön jag provat (2st) har inte givit mig nån mersmak på det fisket direkt, men det kanske kommer när man väl får fisk.

Och lina till dessa rullar är PP 0.36 och det behövs för att få loss betet vid alla bottennapp.

Så bästa spöt är inte mitt men jag är nöjd ändå
            Ola

Kommentera

Visst är det spännande när någon , LordPike i det här fallet, ställer en fråga om vad man anser är det bästa spöet.När han sen får ett svar som inte passar blir han grinig.Ja jävlar.Stor humor!
              Till frågan;
              Jerkspö; Lamiglas 6 fot 6 tum 2-6 oz (Men har på sista tiden blivit grymt sugen på ett FigRig Limited Ed 6 fot 10 tum)
              Tungspinn 40g och uppåt; FigRig ToothTamer 7 fot 6 tum
              //Stefan

Edit;Tillägg; Gillar INTE BFTs spinnspön. Har ägt 8,6an (köpt) och 11an (vinst).Svajmaster i hallick-kostym.Totalt ryggradslösa och väldigt tunga.
              Senast ändrad av Ruda; 2006-04-09, 22:27.

Kommentera

Rudis: Det blev inget Fig Rig med hem till Bålsta efter blekinge? Trampade av mitt LF Premium Jerk på Gotland. Bara att tjacka nytt alltså. BFT spöna känns svajiga som du säger.

Kommentera

Krokko; Har ju redan i mina ögon superspön, det skulle isf vara för att testa nya grejjer.Om du har råd så tycker jag absolut du ska kolla in FigRig spöna. Välbalanserade med skön ryggrad.Ganska styva men fortfarande levande.
                  Om du får chansen så testa en längre variant, 6.10 tex.

//Stefan

Kommentera

Om jag inte såg helt fel så tror jag nya sporting har ett par FigRig spön.
                    Ska svänga förbi och titta efter jobbet.

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
                      Rozenmeijer odelade jerkspö för haspel gillar jag, inte så dyrt 700kr köpte jag mitt för.
                      Ahaa... Där kan man nästan starta "Ron Jeremy" ju...
                      [...Jag har inga fönster, men ser ut som FAN ändå...]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                      24 svar
                      2 351 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson