Belly boat ( Flyttub) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Belly boat ( Flyttub)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Belly boat ( Flyttub)

Tjenare.
    De är så att jag för circka ett år sedan flyttade hemmifrån och där med inte längre har samma tillgång till den båt vi använde då. Har Googlat runt en massor och hoppat mellan kajak och flyttub. Problemet är att jag inte har någon stor bil som ja kan transportera en stor kajak på + ingen stans att förvara den. jag vill snabbt komma ut och fiska utan att de ska bli ett sådan stort projekt. De var då ja upptäckte flyttuben. Har även här googlat runt en massor utav någon stor framgång. När de gäller fisket i sverige (tänkte jaga gädda) är de någon som har erfarenhet av flyttuber? går de att simma runt i kallt vatten utan att bli köldskadad? Tacksam för all information som kan tänkas röra sig detta.

Mvh Emil

Man får nästan testa själv. Jag tycker det var skittråkigt att guppa runt och paddla i en sån flytring.
    Jag hade ändå en vettig, fishcat 4 tror jag det var.
    En modell man sitter högt i som ofta önskas.

Har du bara vettiga simfötter funkar det bra och vadare/kläder för årstiden så fryser du inte.
    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
    &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Må inte vara det mest effektiva "vattenfordon", men de är himla charmigt tycker jag . Att komma ut utanför vasskanter och smyga igenom hela vikar för den pengen som en flytring/vadar-combo(+flytväst) kostar är ju fantastiskt. Himla spännande när man väl lyckas fånga någonting, flytväst är alltid en billig livsförsäkring om något skulle hända.

/kim.

Kommentera

Om jag mest hade fiskat själv hade jag absolut kollat på en fiskekajak. Du skriver att du inte har någon stor bil att transportera den på. Rimligtvis går en hur liten bil som helst att lasta en fiskekajak på förutsatt att det finns takräcke. Minns med ett oroligt leende de lass med surfbrädor, segel och master vi körde på en Ford Fiesta på 90t. Har du ingenstans att förvara kajaken går det alternativet naturligtvis bort. Jag har haft min motionskajak liggande i pannrumet i två olika lägenhetshus jag bott i, kan vara värt att kolla sådana möjligheter.
        Har aldrig provat flytring/flyttub men det känns som att man blir rejält mer begränsad.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
        14 svar
        1 960 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg engqvist  
        Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11