Hej är det någon här som vet om ekolodet de säljer på gekås är bra? Jag har varit sugen att köpa ekolod i några år och det verkade vara ett bra pris för ekolodet på gekås (ca 500 kr). Men vill inte chansa att köpa det om det inte är bra
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gekås ekolod
Collapse
X
-
Vet inte vad det är Gekås säljer, länka gärna, men spontant har jag svårt att tro att det är något att ha för det priset. Vet inte ens vad det är för fabrikat, men Lowrance och Humminbird är garanter för kvalitet, liksom Garmin och Vexilar. Oc ska du ha något dugligt av de märkena så får du nog lägga på ytterliga det dubbla runt 1.500 :- Mitt första lod var ett svartvitt Eagle 365, använder jag än i dag för vertikalfiske. När jag köpte min nuvarande båt så följde det med ett Eagle Cuda och jag blev chockad av skillnaden. Det var ju för f-n en leksak... Skärmbild som ett gammalt dataspel från 80-talet... Ska du satsa, lägg på lite till ett bra lod. Ju större skärm ju bättre, ju bättre upplösning, ju bättre, färg vs gråton nja, jag hävdar med en dåres envishet att storlek klår färg. Även om mitt femtums lod/plotter klår mitt gamla svartvita femtums Eagle i de flesta avseende. Jag har nämligen ett 3,5 tums färglod som INTE får ersätta Eaglelodet...
Bra ekolod/plotters är inte billiga, så 500 spänn även om det bara är ett lod: Njaaaa!
Skit fiske!
Gösta
Kommentera
-
Jag har själv tittat runt på olika ekolod när jag skulle börja vertikalfiska. Det fanns det vanliga ekoloden som man måste montera i båten, borra hål och dra sladdar... det lät alldeles för krångligt för min smak, så jag tog en titt på de portabla varianterna... plånboken sa nej.
Efter att ha tittat runt ett tag så hittade jag det jag hade letat efter: Deeper smart fishfinder. Ett trådlöst ekolod i form av en boll som kopplas via bluetooth till en app i mobilen, som fungerar som skärm. Med tre olika krokar så har du olika möjligheter. Du kan fästa den längst upp när du vill meta, snett uppåt om du ska kasta från brygga, snett neråt om du ska kasta från land. Kan även monteras på en lina efter båten för att trolla.
Men det var inte allt. I appen som du laddar ner gratis, på både android och iOS, så kan du ta kort och logga dina fångster, du kan markera favoritställen via google maps, se månfaser för att avgöra bästa dagen och tiden för fiske och mycket mer.
Det fungerar enligt mig alldeles utmärkt för hobbyfisket som jag sysslar med.Senast ändrad av Dee_Fiske; 2015-08-07, 17:42.
Kommentera
-
Skrota inte Gekås direkt. Det kan mycket väl vara ett av de kända fabrikaten. Frugan var ned för något år sedan och kom hem med en Rappala väska till mig för en spottstyver. Strax över halva priset om jag kommer ihåg rätt.__________________________________________________ _____________________________
Covfefe
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Dee_Fiske Visa inläggJag har själv tittat runt på olika ekolod när jag skulle börja vertikalfiska. Det fanns det vanliga ekoloden som man måste montera i båten, borra hål och dra sladdar... det lät alldeles för krångligt för min smak, så jag tog en titt på de portabla varianterna... plånboken sa nej.
Efter att ha tittat runt ett tag så hittade jag det jag hade letat efter: Deeper smart fishfinder. Ett trådlöst ekolod i form av en boll som kopplas via bluetooth till en app i mobilen, som fungerar som skärm. Med tre olika krokar så har du olika möjligheter. Du kan fästa den längst upp när du vill meta, snett uppåt om du ska kasta från brygga, snett neråt om du ska kasta från land. Kan även monteras på en lina efter båten för att trolla.
Men det var inte allt. I appen som du laddar ner gratis, på både android och iOS, så kan du ta kort och logga dina fångster, du kan markera favoritställen via google maps, se månfaser för att avgöra bästa dagen och tiden för fiske och mycket mer.
Det fungerar enligt mig alldeles utmärkt för hobbyfisket som jag sysslar med.
https://buydeeper.com/deeper
Låter väldigt mycket som reklam. Men ja, jag har en med och jag är också toknöjdIngen fisk är chans för fisk.
https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/
Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
https://www.youtube.com/user/jurgenjons
Kommentera
-
Ursprungligen postat av storfiskar01 Visa inlägg[ATTACH]80635[/ATTACH]
Det är en fladen. Är det något att ha?
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Fråga om gammalt träspö.av Jimmbalaiah3 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2025-05-16, 01:01 -
-
av Lars AndrénJag har köpt sjökort Lakemaster VX premium till Humminbird som sitter i en Solix 12 SI.
...5 Foton-
2025-04-05, 23:43 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav Kristofer_aplockade upp denna i Tokyo nyligen: En återlansering av Striper från 1979 i 4500-size, en liten skönhet...1 Foto
-
2025-03-14, 18:09 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
|
14 svar
1 960 visningar
0 gillar