shimano yasei red ax dropshot - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

shimano yasei red ax dropshot

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• shimano yasei red ax dropshot

Hejsan!

Fick hem mitt nyinköpta spö igår, ett shimano yasei red ax dropshot. 2.50 m. 7 - 28 g.
    Tänkte använda det som vanligt haspel till lättare allroundfiske...när jag fick det så tyckte jag att dt kändes lite "stabbigt" hade inte förväntat mig att det skulle vara så mkt ryggrad...
    Funtar på om jag ska byta och undrar därför om ni har några tips på sjyssta spön i samma klass o längd,
    eller har jag gjort ett bra inköp då jag mest fiskar med spinnare, jiggar o småwobblers.
    Kanske nån av er har ett yasei o i så fall vad tycker ni?

tack för alla svar! mvh hannes

Äger inget men har ägt ett likadant spö. Jag gillade spöt o körde med blandade beten som skedar,spinnare,jerk o jigg.
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Jag har ett yasei white samma modell som du har och jag var också rädd för att spöt skulle vara för styvt för min smak.
      Men när jag testat spöt ett par gånger så kan jag inte säga annat än att jag är helnöjd. Jag har använt spöt till vanlig jiggning,
      dropshot, carolina rig och mindre wobbler. Jag använder även ett BFT Walker dropshot 7 till 20g samt ett vendetta 5 till 15g men yasei spöt är det jag gillar bäst. Jag tror att du kommer att bli helnöjd med det spöt till ditt fiske.

Kommentera

yasei är kalas för aborrfisket, finessar och jiggar i vanlig ordning. bra feeling i det, det enda negativa jag upplevde var krokfästaren, den klippte jag av då linan fastnade heeeela tiden.

Kommentera

OK, tack alla för snabba svar, ni verkade ju alla tycka om yasei så jga bestämmer mig för att behålla det. men ni som äger ett (rött eller vitt) får gärna lämna en recension vore skönt att kunna släppa för att sen gå vidare i livet!
          Senast ändrad av ekebys; 2015-09-23, 20:34.

Kommentera

Har inte testat det men misstänker att det är toppaction som de flesta jiggspön, har själv Walker 7fot 0-20gr och den är så.
            Riktigt skönt att drilla fisk på den typen utav spön och man kan lätt stå på mot en 5kg gädda.
            -----------PB's!-----------
            Gädda 8,7 kg
            Harr 0,5 kg
            Abborre 0,8 kg
            Torsk 2,4 kg
            Havsöring 3,5 kg
            Näbbgädda
            Strömming
            Mört
            Skrabb

Kommentera

Foton