Tja, ny här. Surf't runt lite och finner sajten som ett perfekt tillhåll och resurs för mig
...
Har en liten fråga rörande utrustning och smått crazy ideer, hehe... Ska ut 1 april och lura lite öringar i ett mindre å-drag... Där finns stora saker att hämta ibland, och nu är det lite diskutabelt väder, samt svårigheter med vad man ska fiska med...
En smal å från 3m upp till 10m, c:a 0.5-2m djup, c:a 05-10km från havet.
Jag hade en tokig idé om att koppla på ett toby (som fungerat i detta å-drag tidigare) utan krok med en lina efter på vilken man släng på en fluga, som guppar lite i mellan lagret... Är det en fullständigt idiotisk idé, eller finns det en möjlighet att det skulle funka... ?
Pman.
...Har en liten fråga rörande utrustning och smått crazy ideer, hehe... Ska ut 1 april och lura lite öringar i ett mindre å-drag... Där finns stora saker att hämta ibland, och nu är det lite diskutabelt väder, samt svårigheter med vad man ska fiska med...
En smal å från 3m upp till 10m, c:a 0.5-2m djup, c:a 05-10km från havet.
Jag hade en tokig idé om att koppla på ett toby (som fungerat i detta å-drag tidigare) utan krok med en lina efter på vilken man släng på en fluga, som guppar lite i mellan lagret... Är det en fullständigt idiotisk idé, eller finns det en möjlighet att det skulle funka... ?
Pman.
Kommentera