Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Classe69
    replied
    Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

Funderar på att sälja av med den här. Ska man sälja den hel eller i delar tro?
    Prova, men folk håller Hårt i sina cash i dessa tider har jag märkt :-)
    Så det lutar åt att jag behåller mina rullar till en ljusare framtid :-)

Lämna en kommentar:

• Xerup
    replied
    Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
    Och så här blev PD Special med ABU's lättaste spole, dubbellagrad skruv och lagrat mellanhjul.

Click image for larger version

Name:	20200304_124531.jpg
Views:	550
Size:	2,54 MB
ID:	2538478 Click image for larger version

Name:	20200304_124540.jpg
Views:	554
Size:	2,57 MB
ID:	2538479
    Funderar på att sälja av med den här. Ska man sälja den hel eller i delar tro?

Lämna en kommentar:

• Kolnej
    replied
    En No. 5000.
    Enligt vad jag kunnat läsa mig till så är det en troligen sent 50-tal.
    Nyss genomgången och servad, uppgraderade bromsen med 1mm carbontex istället så nu är bromsen jämn och stark.
    Känns fortfarande jättefin, 60+ år gammal.
    Tyvärr var originalveven körd så det sitter en CS rocket vev med runda knoppar på tills vidare, ska leta en röd enkelvev till den senare.
    Men den här godingen är redo att fiska igen.

Name:	IMG_20200412_180747_880.jpg
Views:	290
Size:	1,27 MB
ID:	2542636

Lämna en kommentar:

• Alman
    replied
    Tjena.

Här kommer en liten recension på Predatorn. Skön rulle, gillar den större veven, kastar bra, skönt med lite högre utväxling.

Helt klart godkänd.... men man behöver ta i en del när man kastar, jämnfört med den UT trimmade VCn. Man känner att det ligger en del vikt i rullen samt linföraren när man vevar och kastar.

Funderar på att köpa predatorvev och keramiska lager, kanske lättad linförare. Jag vet att det inte ger någon överdriven prestanda men tror det kommer ge mer snurr och skönare känsla, kanske slipper man hugga yxa när man vill nå vassen.

Annars är det en trevlig rulle och snygg är den också. Helt klart värt den pengen jag gav för den.

Skitfiske

Lämna en kommentar:

• Alman
    replied
    Köpte Predatorn, fick den ganska billigt. Killen som jag köpte den av hade inte fiskat mycket med den, men ändå lyckats böja handtagen så att stjärnbromsen tog emot. Det blåa orginalfettet från abu hade stelnat och det var massor av dam och skit i den.

Plockade ner allt och gjorde en grundlig service. Min första service på en rulle. Bankade försiktigt tillbaka handaget så nu är det spikrakt. Spolade även på ny 0.33 sufix 832 på den, så nu är den redo att få en vända på sjön.

Ska ut och fiska nu, berättar hur den kändes när jag kommer hem ikväll.

Skitfiske på er mina vänner

Lämna en kommentar:

• Kimmen
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
    Tänkte höra med er som har lite erfarenhet av Pretatorn. Vet att dom inte är trimvänliga men finns det tex keramiska kullager till dom eller går det att få tag på några trimmspolar till dom överhuvudtaget? Vet att upphängningen är annorlunda på dom men tycker dom är jävligt snygga och funderar på att köpa en champagnefärgad.

Är det någon som råkar ha en sån rulle och sitter på info som tex, är dom sköna att kasta med original? Finns alla slitage delar att tillgå? Är dom lättmeckade? Är ni nöjda med rullen?

Har tidigare ägt en predator, skön rulle att fiska med.
    Enda ”problemet” jag hade var att den var vänstervevad, inte min kopp te helt enkelt.
    Jag skruvade inte jättemycket med den rullen men åtminstone en ordentligt genomgång gjordes minns jag, första gången man öppnar denna typen av rulle blir man lite konfunderad och vässar ögonen lite extra när allt inte ser ut som man är van.

Minns att ämnet trim till predator vart uppe flera ggr innan så försök att sök o googla lite och se vad du hittar?
    Den är ju gjord för tufft gäddfiske så den fungerar i original enligt mig.

Nu är det jag men jag trivs bättre med Rocket rullarna och deras uppbyggnad.

Lämna en kommentar:

• Alman
    replied
    Tänkte höra med er som har lite erfarenhet av Pretatorn. Vet att dom inte är trimvänliga men finns det tex keramiska kullager till dom eller går det att få tag på några trimmspolar till dom överhuvudtaget? Vet att upphängningen är annorlunda på dom men tycker dom är jävligt snygga och funderar på att köpa en champagnefärgad.

Är det någon som råkar ha en sån rulle och sitter på info som tex, är dom sköna att kasta med original? Finns alla slitage delar att tillgå? Är dom lättmeckade? Är ni nöjda med rullen?

Lämna en kommentar:

• Kolnej
    replied
    Ropade just in den här skönheten på Tradera , alldeles lagom mycket patina så att vill jag fiska med den så gör det inget om den nöts lite till och vill jag bara titta på den så känns den helt rätt där med, den har haft ett fiskeliv och det behöver inte vara över än.

Har ingen UR-ambis sen tidigare så nu är det mysfaktor. Blir en genomgång och en whisky när den landar.

Nu ut och jaga ett vintage spö med försänkt rullfäste ;-)

Name:	amb5000.JPG
Views:	362
Size:	85,0 KB
ID:	2541706

Lämna en kommentar:

• Wilier75
    replied
    Hittade den.

Lämna en kommentar:

• Wilier75
    replied
    Jag plockade isär min UT-trimmade C4 idag.
    När jag plocka bort gaveln och hade tagit bort lättade och kullagrade mellanhjulet och även evighetsskruven hittade jag en detalj i gaveln.
    Tyvärr ramla den ner på golvet och hittar den inte nu.
    Skulle säga att den påminner väldigt mycket om bromsvikten till gamla Rocket, den i bakelit tvåpin bromskloss.
    Aldrig sett den tidigare och har svårt tro det är detalj i C4, dock oerhört mäktigt hur den hamna där.
    Trodde först den skulle i centrerade detaljen som spolaxeln går i men då går det inte få på gaveln och låsa rullen.
    Sedan tappade jag bort den så kan inte bifoga bild.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av NiklasF, 2014-03-26, 09:04
2 607 svar
329 471 visningar
0 gillar
Senaste inlägg krillzen  
Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40