Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Wilier75
    replied
    Click image for larger version  Name:	DSC_0080.JPG Views:	0 Size:	2,25 MB ID:	2553367
    Senast ändrad av Wilier75; 2020-07-03, 21:32.

    Lämna en kommentar:


  • Wilier75
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

    Hoppas det, annars har jag beställt utan rör eller liknande, och det suger.

    Kan upptadera när mysteriet är löst. Får se om jag hinner ringa dom imorgon eller ifall jag får vänta tills att jag får delarna på fredag.

    Tydligen har dom en dubbellagrad skruv i aluminium också som dom ska ha 480 kr för. Svindyrt, undra ifall den är värt mer en det dubbla priset?
    Sakerna kom igår men utlösa idag, fick den mörkare matta evighetsskruven.
    Står aluminium på följesedeln, kugghjulet är i aluminium och inte mässing.
    Hamna i min UT-trimmade C4 istället.
    Dubbellagrade evighetsskruven från C4 hamnar i första Rocket Black Edition.
    Rörigt jag vet!
    Senast ändrad av Wilier75; 2020-07-03, 21:27.

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

    Prissänkt 1000 sek köpläge då, NOT!
    Nej, jag tror jag väntar tills han sänker en tusenlapp till :-)

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Koster Visa inlägg

    Ja, alltid smörja dom små lagren efter ett fiskepass. Mina dog på min gamla C4 när jag glömde rullen i bilen i 2 dagar efter ett havsöringspass...så lite räckte!.
    Oj, det var inte mycket dom krävdes för att ta död på lagrerna. Ska se till att vara noga trots att jag inte fiskar på kusten. Tack för varningen.

    Lämna en kommentar:


  • Wilier75
    replied
    Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg
    Chilimannen härjar åter på Tradera, samma rulle men nu prissänkt.... Click image for larger version

Name:	81DEB420-1504-48EE-A7D9-A99655EB8498.png
Views:	311
Size:	468,3 KB
ID:	2553266
    Prissänkt 1000 sek köpläge då, NOT!

    Lämna en kommentar:


  • Koster
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
    Nu har jag pratat med gubbarna på Abu.

    Det var kullagrad evighetsskruv med ett keramikhybridlager och den andra i rostfritt stål, samt med tillhörande rör.

    Han så att jag bör serva ofta med en väldigt liten droppe på lagrerna.

    Det tillkommer 25% moms samt fraktkostnad och postförskottsavgift på ca 100 kr.

    Det här med keramidhybrid var lite oväntat, det är alltså ett lager som är keramidhybrid och ett annat i HPCR (highperformance bla bla, rostfritt)

    Så det ska inte rosta så lätt men ska servas med väldigt lite olja då och då.

    Jag droppar redlabel på evighetsskruv efter varje pass, så då smörja lagrerna med.
    Ja, alltid smörja dom små lagren efter ett fiskepass. Mina dog på min gamla C4 när jag glömde rullen i bilen i 2 dagar efter ett havsöringspass...så lite räckte!.

    Lämna en kommentar:


  • Piscantur stercore
    replied
    Chilimannen härjar åter på Tradera, samma rulle men nu prissänkt.... Click image for larger version

Name:	81DEB420-1504-48EE-A7D9-A99655EB8498.png
Views:	311
Size:	468,3 KB
ID:	2553266

    Lämna en kommentar:


  • Wilier75
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
    Nu har jag pratat med gubbarna på Abu.

    Det var kullagrad evighetsskruv med ett keramikhybridlager och den andra i rostfritt stål, samt med tillhörande rör.

    Han så att jag bör serva ofta med en väldigt liten droppe på lagrerna.

    Det tillkommer 25% moms samt fraktkostnad och postförskottsavgift på ca 100 kr.

    Det här med keramidhybrid var lite oväntat, det är alltså ett lager som är keramidhybrid och ett annat i HPCR (highperformance bla bla, rostfritt)

    Så det ska inte rosta så lätt men ska servas med väldigt lite olja då och då.

    Jag droppar redlabel på evighetsskruv efter varje pass, så då smörja lagrerna med.
    Okej där ser man!
    Hoppas få mitt imorgon.
    Jag lägger alltid en droppe olja i varje hörn på evighetsskruven efter fiskepass.

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Nu har jag pratat med gubbarna på Abu.

    Det var kullagrad evighetsskruv med ett keramikhybridlager och den andra i rostfritt stål, samt med tillhörande rör.

    Han så att jag bör serva ofta med en väldigt liten droppe på lagrerna.

    Det tillkommer 25% moms samt fraktkostnad och postförskottsavgift på ca 100 kr.

    Det här med keramidhybrid var lite oväntat, det är alltså ett lager som är keramidhybrid och ett annat i HPCR (highperformance bla bla, rostfritt)

    Så det ska inte rosta så lätt men ska servas med väldigt lite olja då och då.

    Jag droppar redlabel på evighetsskruv efter varje pass, så då smörja lagrerna med.

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Koster Visa inlägg

    Vill höja ett varningens finger angående den där lagrade evighetsskruven ifrån Abu, om det är den med vanliga stålkullager så är det jäävligt noga med service på dom lagren, i synnerhet om man fiskar på kusten. Dom rostar otroligt lätt iom att dom sitter så utsatt, keramiska lager är annars att föredra där även fast dom kostar mer.
    Ingen aning vilka lager det är, men keramiska är det iallafall inte.

    Fiskar är inte på kusten men vill självklart inte att dom ska rosta. Är väldigt noga med att serva mina rullar så vi får se hur länge dom håller.

    Han jag pratade med så att det var ifrån en C5? Visste inte att det fanns en C5. Trodde att recorden var en C6 men vi får helt enkelt se med tiden hur dom håller.

    Tack för varningen, ska se till att vara extra noga med dessa lagrade skruvar :-)

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
2 svar
2 500 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
24 svar
3 834 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uffe62
av uffe62
 
Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
39 svar
5 663 visningar
0 gillar
Senaste inlägg OGRudan
av OGRudan
 
Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
468 svar
107 669 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Julle68
av Julle68
 
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
3 558 svar
230 274 visningar
12 gillar
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Arbetar...
X