Jerk set 3000-3500kr? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerk set 3000-3500kr?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jerk set 3000-3500kr?

Sorry jag vet att massa liknande trådar finns (fast för billigare peng) men jag måste fråga!

Jag har smittats av fiskefebern ordentligt (framför allt gäddfisket) och nu är jag sugen på att köpa mig ett bra jerk-kit som också funkar för lite större gummibeten, och djungeln är tät!

Det jag har kikat på främst är:

Spö: Svartzonker signature 7'' 40-140g
    Rulle: Amabassadeur 5601 C4

Vad tror ni om detta set och har ni några tips andra bra produkter?

Rulle amba jb. Stadigare rulle än c4. Spöt funkar bra för beten upp till 120-130

Kommentera

Ursprungligen postat av Wikfeldt Visa inlägg
      Sorry jag vet att massa liknande trådar finns (fast för billigare peng) men jag måste fråga!

Jag har smittats av fiskefebern ordentligt (framför allt gäddfisket) och nu är jag sugen på att köpa mig ett bra jerk-kit som också funkar för lite större gummibeten, och djungeln är tät!

Det jag har kikat på främst är:

Spö: Svartzonker signature 7'' 40-140g
      Rulle: Amabassadeur 5601 C4

Vad tror ni om detta set och har ni några tips andra bra produkter?
      Vill du ha en rund Ambassadeur kika då på VC-Pike (sporfiskebodens rulle) eller JB . Annars titta på Shimano Calcutta .

Vill du ha lågprofilare finns det mkt att välja på
      Daiwa Lexa & Tatula
      Shimano Curado
      ABU , NaCl (EDIT Freedee) ;-)
      Utav dessa hade jag valt Tatula

Spön finns det hur mkt som helst att välja från , Svartzonker spöt är många nöjda med & gillar man hur det känns ska köra på det . Själv tycker jag Roots 6,7 & 6,9 spöna är svårslaga som jerk pinnar .

Bästa är att besöka en butik typ Söders , Lundgrens & Sportfiskeboden för att känna & klämma
      Senast ändrad av Cosmoz 08; 2015-12-14, 12:12.

Kommentera

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
        Vill du ha en rund Ambassadeur kika då på VC-Pike (sporfiskebodens rulle) eller JB . Annars titta på Shimano Calcutta .

Vill du ha lågprofilare finns det mkt att välja på
        Daiwa Lexa & Tatula
        Shimano Curado
        ABU , Naci
        Utav dessa hade jag valt Tatula

Spön finns det hur mkt som helst att välja från , Svartzonker spöt är många nöjda med & gillar man hur det känns ska köra på det . Själv tycker jag Roots 6,7 & 6,9 spöna är svårslaga som jerk pinnar .

Bästa är att besöka en butik typ Söders , Lundgrens & Sportfiskeboden för att känna & klämma
        Alright! Jag har kikat på Daiwa Lexa också men som jag har förstått så råder det väldigt delade meningar mellan vanlig och lågprofil. Har fått känslan att en Lexa skulle vara för klen men det kanske är fel?

Kommentera

Man kan generellt säga att det är vanligare med fel på lågprofilare som används till tyngre fiske jämfört med rejäla runda rullar som JB eller Pro Rocket.
          Därmed inte sagt att lågprofilarna inte fungerar men underhållet är mycket viktigt.

Jag slår ett slag för Shimano Curado 301E, det är en fantastisk rulle som jag definitivt föredrar framför både Lexa och Toro.

Kommentera

Är det någon som har någon erfarenhet av Ambassadeur 5601 Predator annars?

Kommentera

Är det någon som har någon erfarenhet av Ambassadeur 5601 Predator annars?
              Predatorn är OK & funkar & hittar du den till rätt peng är det ett bra köp . Dock är den inte riktigt lika hållbar som en VC-Pike / JB eller Rocket . Sen Predatorn har en annan uppbyggnad vilket gör att den inte heller går att trimma på samma sätt som andra ambassadeurer .

Angående lågprofilare är det som JontaK säger , det är vanligare med fel på lågprofilare men det gör dom inte till dåliga rullar .
              Tittar man på vad guiderna i Rugen kör med så är det uteslutande Shimano Calcutta .

Kommentera

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
                ABU , Naci
                Jag vill bara köra lite pekpinnemåndag och säga att NaCl alltså L, inte i utan lilla l.
                NaCl är alltså den kemiska formeln för salt

Kommentera

Tack för allla svar! Tror att jag kommer köra på en VC-Pike faktiskt. Men om man går över till spö: Svartzonker kollade jag mest på för att jag hade sett lite bra recensioner. Finns det något annat som är värt att kika på istället för dryga tusenlappen? Hade tänkt mig ca 7''.

Kommentera

Tack för allla svar! Tror att jag kommer köra på en VC-Pike faktiskt. Men om man går över till spö: Svartzonker kollade jag mest på för att jag hade sett lite bra recensioner. Finns det något annat som är värt att kika på istället för dryga tusenlappen? Hade tänkt mig ca 7''.
                    Bra val där ;-)

Om du åker till sportfiskeboden så har du möjlighet att provkasta olika spön , dom har säkert Svartzonker , ABU Veritas / Volatile , BFT Roots & sitt eget designade spö från Savagear .
                    Micke B brukar aldrig vara omöjlig på att göra ett bra pris .

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                    24 svar
                    2 386 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson  
                    Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13