Håv?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Håv??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Håv??

För till fället har jag en hoppfällbar håv.
    Den är kanon när man ska håva in lite större fisk, men nu söker jag en lite smidigare håv till UL-utrustningen.
    Eftersom jag smyger runt i relativt täta buskage så är just smidigheten det viktiga.

Nån som har nåt tips??

Den jag har nu påminner om denna, fast den har teleskopsskaft
    Mvh Mattias o skitfiske på er alla!!!

om du ska smyga i täta buskage, antar jag att det är bäckfiske du skall ägna din tid till? eller jag kanske har fel ? :P men om så är fallet behövs nog ingen håv, kroka av fisken i vattnet eller bara lyft upp den om du ska behålla den, givitvis ska du inte lyfta upp den med bara spöt om det är stor fisk vi pratar om annars kan du nog ha kvar din håv, knyt fast den på ryggen så stör den dig inte det minsta

Kommentera

Det finns ju såna där hopfällbara håvar som man kan ha i ett hölster men de kanske är för veka? Annars vore det ett intressant alternativ när du "smyger" omkring.

Kommentera

Ursprungligen postat av ps
        Det finns ju såna där hopfällbara håvar som man kan ha i ett hölster men de kanske är för veka? Annars vore det ett intressant alternativ när du "smyger" omkring.

Länk???????????
        Mvh Mattias o skitfiske på er alla!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Mattias.A
          Länk???????????

HANDY PACK
          – IHOPFÄLLBAR HÅV

Halvvägs ner på sidan. Har sett andra tillverkare också, skulle tro (ser att du kommer från Halmstad) att Wittlock kan hitta fram nåt kul åt dig.

Edit: Hittade den här också:
          Senast ändrad av ps; 2006-03-28, 22:14.

Kommentera

Ursprungligen postat av Alsbäck_
            annars kan du nog ha kvar din håv, knyt fast den på ryggen så stör den dig inte det minsta
            Ungefär vad jag tänkte säga. Man kanske inte vill ha en hopfällbar håv på det sättet, men om man ska röra sig mycket i vegetation så är det viktigare var man sätter håven i kläderna än vad det är för håv. Sätt den i klädhängaren i nacken på din väst/jacka! Det är bästa sättet att slippa fastna i buskage.

Det är bra om håven antingen har ett elastiskt snöre så att du kan dra fram den när du behöver, eller om den har en hake som du lätt kan lossa med en hand bakom ryggen när du behöver den.

På min hov finns det ett elastiskt band som dras ut. Enda nackdelen är om man ändå råkar fastna med den någonstans, och promenerar vidare. Det har hänt mig några gånger att håven har kommit flygande i farlig fart och slagit mig i nacken.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
            24 svar
            2 350 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg lsjonsson  
            Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13