Broman!? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Broman!?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Broman!?

Hej!

Någon som har koll på detta spö från fishit.com ??

Exclusive spinn 10 Ft 590 SEK
    10-45 g- 10 f/2 - 177 g

om det e prisvärt, bra aktion.. mm.?

så här skriver sidan om det iaf:
    Denna underbara tio-fotare har vi utvecklat speciellt för krävande fiske efter havsöring, gädda och gös. Om Du gillar detta fiske, är det det här det enda spö Du behöver! Missa det inte! Det står sig garanterat i jämförelse med vad som helst, och kommer oundvikligen att bli Din favorit under en lång tid framöver. Alla komponenter är de bästa som går att få tag i och aktionen, känslan och kapaciteten är oslagbar. BROMAN exclusive - det blir inte bättre!

om inte vad rekomenderas annars för spinnspö?...(till hyfsat pris)

MVH o tack på förhand/
    Peppe

E inte så nöjd me mitt feeder-spö därifrån, tror inte min bror e det heller.
    Men det e ju ett bra pris..

Kommentera

Exclusive-spöna är helt klart fina. De har bra aktion och väger inte mycket.

Kommentera

Håller med. Exclusive-serien är jag mycket positiv till. En kompis köpte samma spö som du nämner, fast haspelversionen med en exclusive haspelrulle. Jag har för mig att det setet gick på 2000:- eller nåt sånt. Om spinnversionen har samma klinga som haspelversionen (som kostar 1090:- ) så är det inget att fundera över. Jag köpte exclusive haspel titan 10ft efter att ha provkastat polarns. Han köpte sitt för 3 år sedan, jag köpte för två år sedan. Inga kvalitetsproblem hittills.

Har ett selected spinn också, det är inte alls samma kvalitetskänsla som exclusive men ändå prisvärt tycker jag.

Däremot har andra produkter varit lite tveksamma, en annan kompis har köpt en selected haspelrulle och ett Jaxon Jerkspö. Båda pajade ihop ganska snart. Men FishIt verkar vara beredda på det och ersätter sådant direkt utan problem.

Många beten är också jättebra även om de kräver lite extra lack och krokbyte före användning.

Det finns definitivt en del riktiga gobitar på fishit om man sållar, sen att man får skämmas lite över märket får man leva med

Kommentera

Min sambo har motsvarande fast haspel. Tycker att det är helt ok, tror att det kostade bortåt 1100 när hon köpte det för ett par, tre år sedan. Undrar om det är samma klinga?

/D

Kommentera

Ursprungligen postat av Unregistered!!!
            Hej!

Någon som har koll på detta spö från fishit.com ??

Exclusive spinn 10 Ft 590 SEK
            10-45 g- 10 f/2 - 177 g

om det e prisvärt, bra aktion.. mm.?

så här skriver sidan om det iaf:
            Denna underbara tio-fotare har vi utvecklat speciellt för krävande fiske efter havsöring, gädda och gös. Om Du gillar detta fiske, är det det här det enda spö Du behöver! Missa det inte! Det står sig garanterat i jämförelse med vad som helst, och kommer oundvikligen att bli Din favorit under en lång tid framöver. Alla komponenter är de bästa som går att få tag i och aktionen, känslan och kapaciteten är oslagbar. BROMAN exclusive - det blir inte bättre!

om inte vad rekomenderas annars för spinnspö?...(till hyfsat pris)

MVH o tack på förhand/
            Peppe
            Det är inget fel på det spöet i haspelversion. Men jag tror att det har lite för utpräglad toppaktion för att vara ett riktigt bra spinnspö, i varje fall i mitt tycke. Men det kanske är en vanesak?

Kommentera

Undrar hur Bromans nya spön är...ser ju inte så dumma ut...skulle vara intressant och se priser på dem...

- Öland, Kalmarsidan och Smålands insjöar -

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
              24 svar
              2 355 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg lsjonsson