Varför är det inte vanligt att lösa spö toppar säljs? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varför är det inte vanligt att lösa spö toppar säljs?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag har haft samma problem med ett Fishmaker, dvs toppen gick vid ett mothugg. Jag fick byta in det i Berras butik i Vårby utan några problem. Visserligen var mitt spö bara ett halvår gammalt så det gick på garantin.

Kommentera

Mitt spö är bara några veckor gammalt. Och när dom sa att det inte går att få tag i ny topp ,så frågade jag om garantin(tänkte att man skulle kunna byta in hela spöt) och då sa dom att dom måste skicka spöt till polen för inspektion och att det kunde ta lång tid.
      Senast ändrad av anton_95; 2016-06-16, 12:27.

Kommentera

Kolla med butiken i Vårby, de är bra att ha med att göra. Jag har bytt två spön genom åren och det har aldrig varit några problem. Jag vill minnas att just Berras är generalagent för Dragon i Sverige också.

Kommentera

Vet då att Vision säljer lösa delar till sina flugfiskespön, beställde själv en ny toppdel för några år sedan. Den var svindyr men det var ändå billigt jämfört med att köpa ett nytt spö.

Kommentera

Kostnadsfråga. Köper du tex RST:s handbyggda spön (från ca femtusen spänn och uppåt) så kan du alltid beställa en ny, matchande, topp. Då kostar den toppen några tusen till (inklusive frakten från Tyskland) Köper du ett spö för en tusenlapp har du råd att bryta en sju-åtta toppar för samma peng.

Kommentera

Det var butiken i vårby som jag ringde, Som sagt jag har redan fått tag på en top från söder sportfiske.

Kommentera

Om det är fabriksfel på spöet så kan du byta eller lämna tillbaks produkten upp till två år efter oavsett vad det står för garanti, sådan är svensk lag.
                Men då måste det enbart vara fel som beror på fabriksfel och inte handhavande fel.

[FONT=Trebuchet MS] Ajöss och tack för fisken![/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                14 svar
                1 981 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg engqvist