Hej, är på jakt efter ett nytt spinn spö för gäddfisket. Lägger hellre en slant och får ett bra spö än att lägga 1000kr på något som jag inte kommer att bli 100% nöjd med, ett krav är långt "bakstycke"
Spön jag har kollat på är:
SZ 8,6 40-140g (går bort pga att det känns lite "billigt" dock känns/låter det som kastvikten skulle passat mig perfekt)
BFT roots 9 -150g (tycker det ser tråkigt7billigt ut)
SG custom predator 8,6 -100g (ser bra ut men kanske lite för låg kastvikt då jag vill kunna iallafall kasta 120g beten)
SG custom predator 8,6 -170g (ser bra ut men kanske lite för hög kastvikt då jag oftast kastar 70-85g)
Finns det någon som har lite erfarenhet om hur vikt klassningen är på SG custom spöna?
Finns det något fler spö jag bör titta närmare på?
Tack på förhand!
Spön jag har kollat på är:
SZ 8,6 40-140g (går bort pga att det känns lite "billigt" dock känns/låter det som kastvikten skulle passat mig perfekt)
BFT roots 9 -150g (tycker det ser tråkigt7billigt ut)
SG custom predator 8,6 -100g (ser bra ut men kanske lite för låg kastvikt då jag vill kunna iallafall kasta 120g beten)
SG custom predator 8,6 -170g (ser bra ut men kanske lite för hög kastvikt då jag oftast kastar 70-85g)
Finns det någon som har lite erfarenhet om hur vikt klassningen är på SG custom spöna?
Finns det något fler spö jag bör titta närmare på?
Tack på förhand!
Kommentera