W4 powershad 8" t - 30-90 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

W4 powershad 8" t - 30-90

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag har fiskat en del med polarens Volatile Pike 7,9 fotare 50-90g, tycker spöt har en lätt och fin toppaktion, men även trevligt att drilla fisk på då spöt böjer sig och jobbar bra. Bakhandtag på detta spö var långt när jag jämförde mot några av mina spön iaf.

Angående klassningen så går det även fint att fiska ett bete på 100g utan att det känns knasigt, mest körde jag jiggar mellan 50-70gram men fiskade även mycket med atom 30g vilket också var riktigt trevligt! helt klart prisvärt spö enligt mig
    Senast ändrad av finafirren; 2016-11-22, 11:40.

Kommentera

Ursprungligen postat av finafirren Visa inlägg
      Långt bakhandtag på detta spö, när jag jämförde mot några av mina andra spön.

Jag har fiskat en del med polarens Volatile Pike 7,9 fotare 50-90g, tycker spöt har en lätt och fint topaktion, men även trevligt att drilla fisk på då spöt böjer sig och jobbar bra. Angående klassningen så går det även fint att fiska ett bete på 100g utan att det känns knasigt, mest körde jag jiggar mellan 50-70gram men fiskade även mycket med atom 30g vilket också var riktigt trevligt! helt klart prisvärt spö enligt mig
      Okej det låter bra!
      Får se om någon webbshop har spöt till ännu bättre pris på fredag

Kommentera

uffe 62 tror jag det var, har här på FS haft ett Bromanodell Esox Lucius 8' typ 30-100g till salu, sök här på FS. Har ett likadant men 50-150g, snabbt, lätt och kapabelt... Lite kort bakhandtag men sånt är personligt och inte heller svårt att fixa själv...

Kommentera

Kan instämma med föregående talare om att volatile är ett skönt spö. Kastar fint, kul att drilla på, tillräcklig ryggrad för att sätta mothuggen, fin finish och snyggt spö. Kastar mycket seeker shad (45g?) Men har kastat relax 6" och atom 35g också utan problem. Mc rubber med shallowskruv och rigg, med 7g päronbly funkar bra men inte mkt mer vikt. Bäst kring 50-80g skulle jag säga

Kommentera

Ohoy!

Vissa säger överklassat. Men man kanske inte ska ta i för kung och fosterland. Jag kastar lätt 100gr med mitt W3 Powercast 20-80gr. Men jag tar ju inte i så jag håller på att må illa heller.

Men oavsett.
            Jag kan verkligen rekommendera Berkleys Skeletor Pro 8ft exakt och 40-80gr. Spinn/trigger yadiyada. (Fick mitt från Sporting, snabbt smidigt och enkelt. Japp smygreklam)
            Jag kastar vanliga mcrubber/pigshads på 90grst med 10-15gr bly på dom utan att spöt tvekar en sekund.
            Helt underbart spö enligt mig. Lätt, styvt och nog ett av de tunnare gäddspö som finns på marknaden.

PMa mig om du önskar testa, jag har nämligen 2st av samma spö. (Om du bor nära Malmö)
            Senast ändrad av Mijni; 2016-11-22, 20:48.

Kommentera

Okej är rätt sugen på ett Volatile men behöver ju inte stressa då isen ligger tjock.
              Har ett Skeletor Series One 8 fot 4-20g men som jag lätt kastar Wolftail jr med på ca 45g kanske.
              Har även dragit en 10+ på det och min Mgx . Det var lite spännande men gick förvånansvärt bra faktiskt.
              Dock så är dom lite okänslig .. relativt styv men utan känsla, man känner inte om det är fisk eller botten man är på och det har jag lite svårt för..
              Hur upplever du Skeletor Pro i det läget?

Hade gärna kommit förbi och testat men känner att 95 mil är lite väl :P
              Men tack för erbjudandet!

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                uffe 62 tror jag det var, har här på FS haft ett Bromanodell Esox Lucius 8' typ 30-100g till salu, sök här på FS. Har ett likadant men 50-150g, snabbt, lätt och kapabelt... Lite kort bakhandtag men sånt är personligt och inte heller svårt att fixa själv...
                Okej jo jag hittade inlägget där han nämnde att han hade ett men vette katten.. Dom har väl några år på nacken nu dom där spöna?

Kommentera

Borde väl vara minst 10-15 år?

Kommentera

OT: Vad spelar åldern för roll? Bästa spöt jag ägt och fiskat med är ett Daiwa Luna Versatile 7'6" -150g (tyvärr knäckte jag toppen i en dörr) och det är inte årets modell. U like what u like

Kommentera

Håller med åldern är bara en siffra

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                      24 svar
                      2 400 visningar
                      0 gillar