Allround spö sökes! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Allround spö sökes!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Allround spö sökes!

    Tjenare!

    Är på jakt efter ett nytt spö och vet inte riktigt var jag ska börja leta. Fiskar för tillfället med ett BFT piglet evo II och dänger för det mesta iväg buster jerks och pig shad jr. Har nu på senare tid börjat med lite större beten som mcrubber och vanlig pig shad och där känner jag att spöt inte riktigt räcker till. Letat efter ett spö där jag kan både köra jerkbait och dänga iväg mcrubbers utan problem. De spöna jag har kollat på är följande.

    BFT roots 7,9 eller 6,7

    Vet att dessa spön är bra, men vet inte vilket som skulle passa bäst för mig. Kom gärna med tips på andra spön som är bra för jerkbait samt Rubber.

  • #2
    Utav alla spön jag äger skulle jag kunna göra mig av med alla utom St Croix Downziser, det är ett spö som funkar bra till det mesta.
    Kastar allt från skedar till jerkbeten och tyngre gummibeten.

    Kommentera


    • #3
      Jag hade roots 7,9 och känner det är overkill för det fiske du beskriver. Men smaken är olika! ��
      Vill du ha ett roots så är 9 fot 150g jätte trevligt. Fladen vantage predator 8,2 fot 120g jätte skönt o galet prisvärt. Westin W3 8,6 130g (110 min rek) är kalas om man gillar spön m djupare aktion.
      Hoppas du hittar något du trivs med!

      Kommentera


      • #4
        Har också ett roots 7.9 och jag tycker det trivs bäst när man börjar närma över 100g och upp till 170-180-sich gram. Det dänger utan tvekan bigmcrubber, westin platypus 22cm och tex tyler wolf crank 10" på 170g. Jag tror nog att det spöt klarar närmare 200g. Kanske inte 200g galant men det säger ändå en del om var det ligger. Jag söker själv ett allroundspö som skall vara något nättare än roots 7.9

        Kommentera


        • #5
          Någon som har koll på om Svartzonker Classic Series spöna är något att ha. Bra bredd i kastvikter bl.a.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Mastodontfilms-Mats Visa inlägg
            Någon som har koll på om Svartzonker Classic Series spöna är något att ha. Bra bredd i kastvikter bl.a.
            Har en kompis som har samtliga av dom spöna och han säger ordagrant: Dom är Galet bra och sköna
            Själv kör jag Signature serien just nu också galet bra spö
            Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
            Flugfiske är en Livs-stil
            2016 har jag blivit Multifrälst

            Kommentera


            • #7
              Grim Reaper Jerk, har inte hunnit fiska så mycket med mitt än men upplever det som väldigt lätt/välbalanserat och att det har ett brett register kastviktsmässigt.

              Tycker att det klarar upp till 150g men ska man kasta så tungt regelbundet finns det väl bättre alternativ. Nedåt så tycker jag det funkar till ca 40g förutsatt att man är van vid den lite "pinniga" känslan man får med ett jerkspö och lätta vikter.

              Kommentera


              • #8
                Är det runt 7' du söker?

                Kommentera


                • #9
                  Någonstans runt där, ja. Kör för tillfället med 6,6 fot (ca 160 cm mellan rullfäste och topp på spöt) och tycker att det är en aning kort för min smak.

                  Kommentera


                  • #10
                    Vet inte hur det är men tror jag såg ett billigt Westin Dynamic Powershad-T 7'3" -150g typ, på FS nyligen, kan det va nått?

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                    2 svar
                    2 478 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TomHiddleston  
                    Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                    24 svar
                    3 813 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uffe62
                    av uffe62
                     
                    Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                    39 svar
                    5 614 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg OGRudan
                    av OGRudan
                     
                    Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                    468 svar
                    107 620 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Julle68
                    av Julle68
                     
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                    3 545 svar
                    228 111 visningar
                    12 gillar
                    Senaste inlägg Wilier75  
                    Arbetar...
                    X